Baš vam se jede nešto masno, slano i nezdravo? Šokantne posljedice koje takva hrana ostavlja na mozak

hamburger, Shutterstock 288575594

Nedavna je studija pokazala kako uživanje u hrani koja sadrži puno zasićenih masnoća.

Za vrijeme trajanja karantene, mnogi su se oslonili na „brzu“ hranu kako bi se lakše nosili sa stresom i svim strahovima koji su se u to vrijeme budili.

No što biste rekli ako saznate da upravo takva hrana utječe na smanjenu sposobnost fokusiranja?

Nova studija objavljena u magazinu The American Journal of Clinical Nutrition na kojoj su radili znanstvenici sa sveučilišta Ohio nudi objašnjenje kako je samo jedan ovakav obrok dovoljan da utječe na koncentraciju pojedinca.

Ove 4 vrste raka najčešće napadaju muškarce! Obratite pažnju na simptome

Drugim riječima, oni koji su mogli raditi od kuće dok je trajala pandemija i uživali u „hrani za utjehu“ moguće da su primijetili blage promijene u mogućnosti koncentriranja.

Ispitivanje je provedeno uz pomoć 51 ženske osobe koje su svakog jutra pristupale testu koncentracije te opet 5 sati nakon što su pojele nezdrav obrok, ili pak onaj koji je sadržavao samo zdrave namirnice. Jasno je, skupina koja je jela nezdravo je i najlošije prošla na test.

Stephanie Urrutia, nutricionist sa istog sveučilišta smatra kako je konzumacija hrane koja sadrži puno šećera i zasićenih masnoća, ali bez vlakana, često uzrokuje kaos u crijevima koja mogu podleći upalama. Kada se to dogodi, uski spojevi probavnog trakta se opuštaju i ostavljaju rupe u crijevima.

11 stvari koje morate napraviti odmah ako vas probudi bol u trbuhu

Te praznine propuštaju čestice napola probavljene hrane, toksina i bakterija van probavnog trakta i tako mogu uzrokovati pregršt problema, dodaje.

Iako studija nije dokazala što se događa u mozgu, rezultati jesu otkrili potencijalnu poveznicu između zasićenih masnoća i crijeva- mozga. Smatra se kako ti proizvodi mogu uzrokovati upalu crijeva što može uzrokovati upale u mozgu. Ideja je da masne kiseline mogu preći barijeru krv-mozak.

Drugi put kad poželite pojesti kutiju slatkiša i jedan masni sendvič, pokušajte i sami razumjeti kakve promjene doživljavate kada je u pitanju koncentracija.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!