Gastroenterolog objasnio kako izgleda njegov doručak i tvrdi da je odličan za probavu

Zobena kaša voće

Dobar rad crijeva od samoga jutra osigurajte si uključivanjem u doručak ovih jednostavnih namirnica.

Iako većina ljudi zna da je ključno svojstvo kave, čišćenje crijeva, gastroenterolog dr. Niket Sonpal za wellandgood.com je naveo još nekoliko ideja za doručak koje on sam preferira, a koje potiču probavu. 

Kava

“Osim što podiže energiju i pomaže prilikom buđenja, kava budi i naša crijeva", tvrdi dr. Sonpal. No, isto tako preporuča pronalazak vremena kako bi ujutro pojeli još nešto, osim kave. 

Koža otkriva zdravlje debelog crijeva

Zobene pahuljice s chia sjemenkama

Ovaj doručak dupla je doza vlakana koja u konačnici predstavlja i potrebnu ukupnu dnevnu količinu. 

Chia sjemenke dodajem u zobenu kašu ne samo zbog toga što predstavljaju dodatni izvor vlakana nego su i odličan izvor željeza i nutrijenata, tvrdi liječnik. 

No, kako se ne bi osjećali naduto ili da vam, zbog velike količine vlakana na koje tijelo nije naviknuto, hrana ne bi teško padala na želudac, bilo bi dobro polagano dodavati vlakna u svoj doručak. 

Gastroenterolog savjetuje kako da pazite na probavu: Što jesti, a što izbjegavati

Chia sjemenke su najbogatiji biljni izvor omega-3 masnih kiselina, koje su povezane s velikim brojem zdravstvenih prednosti (smanjenje kolesterola i rizika pojave srčanih bolesti i dr.). Bogate su prehrambenim vlaknima, proteinima, posebno za ljude koji jedu malo ili nimalo životinjskih proizvoda te sadrže sve esencijalne aminokiseline i antioksidanse. Uza sve to, sadrže i čitav spektar mikronutrijenata, uključujući kalcij i fosfor, koji su ključni za zdravlje kostiju, kao i vitamine B-skupine, cink, bor, kalij i bakar, kazao je mag.nutr Branimir Dolibašić. 

Borovnice

Dr. Sonpal svojim zobenim pahuljicama dodaje i nešto voća, a favorit su mu borovnice.  

"Osim što su pune vlaknima, borovnice su i dobar izvor antioksidansa", kazao je liječnik.  

A osim što potpomažu radu crijeva, dobre su i za zdravlje srca i mozga, a u konačnici,  ključne naminice za zdravlje crijeva, tvrdi liječnik, sve su one koje sadrže vlakna, a ni kava nije loša ideja.   

Pripremite smoothie koji čuva zdravlje crijeva

M.V.

Foto: Shutterstock

 

 Prati nas na Viber Public Chatu!