Kako na siguran način izgubiti višak kilograma u trudnoći?

Tečaj za trudnice shutterstock 181102877

Ako dijagnosticirano da ste pretili u vrijeme začeća, vrlo je vjerojatno da će vam liječnik savjetovati gubitak kilograma tijekom trudnoće.

Taj proces gubljenja viška masnih naslaga provodite samo uz nadzor i kontrolu svog doktora. U većini slučajeva, trudnicama nije preporučljiv gubitak na težini kao ni provođenje bilokakvih dijeta (na svoju ruku).

Činjenica je da gubljenje ili dobivanje na kilaži u trudnoći ima svoj prirodni tijek koji je individualan za svaku osobu. Može se dogoditi da izgubite koji kilogram tijekom prvih 12 tjedana trudnoće (prvog tromjesečja) uslijed jutarnjih mučnina i povraćanja; što nadoknadite dobivanjem na težini u drugom i trećem tromjesečju zbog bebing razvitka. To je prirodan, zdrav način gubljenja odnosno dobivanja na težini u trudnoći, pojasnila je Blaženka Sumpor, primalja.

Raspodjela težine

Nije sva težina koju dobijete u trudnoći višak kilograma. Vaša težina raste zbog porasta:

  • Težine bebe
  • Posteljice
  • Amniotičke tekućine
  • Maternice
  • Dojki
  • Vaših tjelesnih tekućina
  • Količine krvi
  • Masti i drugih nutrijenata

Vaše tijelo i stanje trudnoće zahtjeva porast težine u navedenom kako bi se beba normalno razvijala i rasla, a Vaše tijelo pripremilo za porod, babinje i eventualno dojenje.

Kako na siguran način izgubiti višak kilograma u trudnoći?

Mnogo žena, posebice one koje pate od pretilosti, gube težinu u prvom i zadnjem tromjesečju zbog mučnina i problema s probavom (kakvi su normalni u trudnoći). Sve u svemu, izgubiti kilograme nije takav problem, ali način na koji se gube često jest.

Vježbanje u trudnoći - smanjuje rizik od gestacijskog dijabetesa, pomaže kod grčeva

Imamo nekoliko savjeta kako na siguran način, nakon što se se konzultriali sa svojim liječnikom i ustanovili da morate izgubiti koji kilogram, možete smršaviti:

Osvijestite i shvatite svoje (nove) kalorijske potrebe:

Ne trebaju sve žene dobiti isti broj kilograma u trudnoći, jer nismo sve iste. Neke od nas su niže, neke više... svako tijelo je jedinstveno i tu nema prostora za generaliziranje. Razgovarajte sa svojim liječnikom, sigurno će Vam pomoći ustanoviti koliki je za Vas idealan i adekvatan kalorijski unos.

  • Nemojte poduzimati ništa na svoju ruku i odlučiti se za neku dijetu.
  • Jedite otprilike u isto vrijeme, više manjih obroka
  • Ovo vrijedi uvijek kad želite regulirati, pripaziti na težinu bili trudni ili ne.
  • Ako jedete više manjih obroka, lakše ćete kontrolirati veličinu porcija i tako spriječiti pregladnjivanje koje rezultira prejedanjem (kad se napokon dočepate punog tanjura).

Korisno je usvojiti ovu naviku, posebice u trudnoći kad valja više pažnje pridati pravilnoj prehrani i količini.

Jedite zdrave namirnice- pravu, neprerađenu hranu:

  • Svježe voće i povrće
  • Cjelovite žitarice i sjemenke
  • Mliječne proizvode (jogurt, kefir, svježi sir...)
  • Namirnice bogate folnom kiselinom (vitaminom B) kao što su jagode, špinat i grah
  • Zdrave masnoće ( maslinovo ulje, putar...)

Hrana koju želite izbjegavati općenito, posebice u trudnoći:

  • Umjetni zaslađivači
  • Rafinirani šećer i hranu koja ga sadrži
  • Gazirane sokove, slatkiše, bijelo brašno, bijelu rižu...
  • Previše soli
  • Nezdrave masnoće (margarin, majoneza, rafinirana biljna ulja...)

Vježbajte!

Ako ste trudni, to ne znači da ne smijete vježbati. Provjerite sa svojim liječnikom prije nego se odlučite na bilo kakvu fizičku aktivnost, ukoliko je tudnoća zdrava, ne postoji razlog zašto bi izbjegavali lagano razgibavanje. Vježbanje je bitan segment u procesu gubljenja viška kilograma, ali i za održavanje zdravlja te prevenciju ozljeda.

Visoki krvni tlak u trudnoći povezan je s demencijom u starosti

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!