Naporna bol: 6 razloga zašto vas bole kukovi i načini kako si pomoći

Shutterstock 1409572676

Živjeti uz kroničnu bol u kukovima može jako utjecati na svakodnevicu – psihičko i fizičko zdravlje.

Bol koja se može osjetiti i u donjem dijelu leđa, stražnjici i nogama može utjecati na vaš način vježbanja, posao ali i hodanje ili ležanje.

Zašto se javlja bol u kukovima?

Kako bismo vam olakšali, donosimo 6 razloga zašto se bol u kukovima javlja ali  i provjerene načine koji će vam pomoći da si stanje olakšate.

1. Artritis

Osteoartritis nastaje zbog propadanja zglobne hrskavice, a uzrok bolesti je još uvijek nepoznat. Poznato je ipak kako je glavni uzročnik boli u kukovima. Artritis može voditi do upala zglobova i erozije hrskavice koja djeluje kao jastuk za kosti. Osim boli, artritis može uzrokovati i otežano kretanje.

2. Tendinitis

Tendinitis je vrsta upale tetiva koja uzrokuje bol i osjetljivost područja oko zglobova. Vlaknasto tkivo tetive može popucati i upaliti se, najvjerojatnije zbog lakše ozljede. Kod zahvaćenog se područja javlja bol, a tetiva ne može brzo zacijeliti jer se mišić neprestano koristi. Bolovi općenito nestaju nakon nekoliko tjedana ili mjeseci, ali mogu i potrajati, pogoršati se, naročito u starijih.

Vrtoglavica, crvenilo u licu, točkice... I ovo mogu biti simptomi visokog krvnog tlaka

3. Burzitis

Pens anserine bursitis je upala burze smještene između kosti potkoljenice i hvatišta mišića natkoljenice dva do tri centimetra niže od patele s unutrašnje strane koljena. Rezultat je često ponavljajućih radnji koje utječu na oštećenje zgloba u kuku.

4. Naprezanje tetiva i mišića

Stalnim ponavljanjem istih pokreta uzrokujemo naprezanje mišića i tetiva, a svako dodatno opterećenje sprječava kuk da "radi" pravilno. 

5. Puknuća labruma

Radi se i pucanju prstena labruma koji djeluje kao vezivno tkivo hrskavičnoga prstena. Sportaši i oni koji ponavljaju određene pokrete imaju veći rizik od ove povrede.

6. Fraktura kuka

Kako starimo, kosti postaju lomljive i osjetljive, pa je tako i veća šansa za moguće ozlijede kuka.

Kako si pomoći? 

Specijalisti ortopedi iz centra State Health  donose provjerne metode za smanjivanje osjećaja boli i neugode:

1) Terapija u 4 koraka

  1. Odmor: Uzmite odmor od aktivnosti koje su uzrokovale ozljedu
  2. Led: Koristite led otprilike 20 minuta bez prekida, nekoliko puta u danu. Ali ga nikako ne stavljajte direktno na kožu.
  3. Zavoji: Oni će smanjiti oticanje i mogući gubitak krvi. Koristite elastični zavoj.
  4. Podignite noge: Zapamtite da kada ležite vaš bi kuk trebao biti u višoj poziciji od srca. Taj će postupak smanjiti otok. 

2. Fizikalna terapija

Terapeut vam može pokazati vježbe koje će vam pomoći da kontrolirate pokrete i ojačate mišiće koji podržavaju kukove. Vježbe poput hodanja ili plivanja mogu pomoći.

3.  Kontrola tjelesne težine

Ako ste pretili, čak će i gubitak nekoliko kilograma puno pomoći kad je u pitanju smirivanje osjećaja boli.

11 stvari koje morate napraviti odmah ako vas probudi bol u trbuhu

4. Protuupalni lijekovi

Od krema do tableta -  puno je dostupnih proizvoda koji mogu pomoći.

5. Injekcije

Svakako porazgovarajte s liječnikom koje vrste ove terapije postoje i koja je najbolja za vaše stanje. Ako se bol u kuku pogoršava bez obzira na to što ste poduzeli sve korake koje ste mogli kako bi si olakšali, posjetite liječnika ortopeda radi pregleda i smjernica za nastavak liječenja. 

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!