Nikad ne doručkujete? Onda vam rizik od srčanog udara raste za skoro 90 posto!

preskakanje dorucka

Ako ste mislili da doručak nije najvažniji obrok u danu razmislite ponovo jer znanstvenici tvrde da jest! Istraživanje provedeno tijekom 20 godina na uzroku od 6,5 tisuća Amerikanaca pokazalo je da osobe koje nikada ne doručkuju imaju 87 posto veći rizik od srčanog udara od onih koji to rade redovito.

Kada je u pitanju rizik od moždanog udara, on također raste kod osoba koje uvijek preskaču doručak. Naime, takve osobe imaju tri puta veću mogućnost da dožive fatalni moždani udar u odnosu na one koji jedu u jutarnjim satima.

Ovo su namirnice koje će vaš doručak učiniti zdravim

Zašto je preskakanje doručka po život opasna navika?

Skupina znanstvenika sa Sveučilišta u Iowi naglašava da se radi o više različitih uzroka, a jedan od njih leži u tome da preskakanjem doručka riskirate pojačan osjećaj gladi tijekom cijeloga dana zbog čega u popodnevnim satima može doći do prejedanja.

Zdravlje srca - što jesti, a što obavezno izbjegavati?

Kronično prejedanje u kasnije doba dana vodi u pretilost, a pretilost u niz bolesti i po život opasnih stanja. Osjetljivost na inzulin - hormon koji je povezan s pretilošću i dijabetesom - također je smanjena tijekom dugotrajnog jutarnjeg „posta“, tvrde znanstvenici. Također, preskakanje doručka utječe i na druge hormonalne procese u organizmu što može dovesti do povisivanja krvnog tlaka. Na posljetku, znanstvenici su utvrdili da što kasnije tijekom dana počnemo jesti to imamo veći rizik od povećanja razine lošeg kolesterola u krvi.

Stručnjaci za bolesti srca slažu se da je puno zdravija navika pojesti nešto odmah nakon buđenja.

„Postoje jasni dokazi da je navika konzumiranja uravnoteženog doručka direktno povezana s dobrim kardiovaskularnim zdravljem“, naglasio je dr. Imam, kardiovaskularni kirurg iz Sveučilišne bolnice Staten Island u New Yorku.

Unatoč tome, sve više ljudi u zapadnome svijetu svjesno preskaču doručak, a osobito je to slučaj među mlađom populacijom. „Više od 28 posto mladih u Americi svakodnevno preskaču doručak“, upozoravaju znanstvenici.

15 savjeta za zdravo srce koje morate zapamtiti

Kako na duge staze ova navika uništava srce?

Da bi ovo saznali znanstvenici koji su proveli istraživanje proučavali su navike 6550 Amerikanaca u dobi između 40 i 75 godina koji su umrli prirodnom smrću, u periodu od 1988. do 2011. godine. Otkrili su je otprilike 19 posto ispitanih odgovorilo kako nikada nisu doručkovali ili su to činili vrlo rijetko.

Nakon analize svih prikupljenih podataka znanstvenici su ustanovili da navika preskakanja doručka povećava rizik od smrti vezane uz bilo koji uzrok za 19 posto, odnosno za 87 posto kad je u pitanju smrt vezana uz bolesti srca i krvnih žila, poput srčanog udara i moždanog udara.

Autori istraživanja upozoravaju da nije samo važno hoćete li doručkovati nego i što ćete doručkovati.

„Ako doručak znači slatko punjeno pecivo ili žitarice koje sadrže 20 grama šećera po porciji, teško je povjerovati da bi ovakve prehrambene navike u jutarnjim satima na duge staze mogle pozitivno utjecati na zdravlje srca i krvnih žila. Umjesto toga, odaberite uravnoteženi doručak koji sadrži proizvode od cjelovitih žitarica, voće, orašaste plodove i visoko vrijedne proteine. Započnete li dan s hranjivim i uravnoteženim doručkom, veća je vjerojatnost da ćete i ostatak dana birati zdravije namirnice“, savjetuju stručnjaci.

Obilno i slasno doručkovati, a mršavjeti - lakše je nego što mislite!

M. R. S.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!