Zašto dolazi do ubrzanog lupanja srca? Reagirajte i pomozite si na vrijeme

trening

Otkucaji srca trebali bi iznositi između 60 i 100 otkucaja po minuti, a dok bi manje od toga moglo pogodovati cjelokupnom zdravlju, više od toga dovest će do brojnih zdravstvenih rizika i problema.

Iznenađujuće, ali kratkoročno ubrzanje otkucaja srca sasvim je prirodno, a najčešće se odvija kao posljedica emocionalnog stresa, vremena (visoka temperatura i vlažnost zraka zbog kojih tijelo mora raditi više), ali i brze promjene položaja tijela, tjelovježbe, konzumacije droga, straha, ali i zbog promjene u hormonima, navodi medicalnewstoday.com. 

No, u stanju mirovanja, otkucaji srca trebali bi iznositi između 60 i 100 otkucaja po minuti. 

Manje od toga moglo bi pogodovati cjelokupnom zdravlju, no više od toga dovest će do brojnih zdravstvenih rizika i problema

Što otkucaji srca govore o vašem zdravlju

Stoga, kako bi otkucaje srca u stanju mirovanja držali pod kontrolom najbolje je suočiti se s uzrokom samog problema. 

Prilikom toga trenutno si možete pomoći prakticirajući:

  • vježbe disanja,
  • opuštanja i istezanja,
  • odlazak u šetnju u prirodi
  • topla, opuštajuća kupka. 

S druge strane, dugoročne promjene u načinu života dovest će i do dugoročnih poboljšanja u otkucajima srca, a mogle bi se pokazati dobrima i u snižavanju otkucaja srca i prilikom fizičkih aktivnosti i stresa, kada je broj otkucaja nešto veći. 

Takve promjene uključuju:

  • tjelovježbu,
  • hidrataciju tijela,
  • ograničenu upotrebu stimulansa kakvi su kofein i nikotin,
  • ograničenu konzumaciju alkohola.

Zdrava, uravnotežena prehrana uvelike će pomoći radu srca, a posebice je korisna ona koja sadrži namirnice bogate omega 3 masnim kiselinama (riba, nemasno meso, orasi), vitaminima A i C, vlaknima te fenolinima i taninima koji se mogu pronaći u čajevima, kavi i crvenom vinu.  

Sukladno tome, smatra dr. med. Dražen Šebetić, trebalo bi i reducirati tjelesnu težinu. 

Trebalo bi težiti prema indeksu tjelesne mase od 25 kg/m2, a smanjiti opseg struka ispod 102 cm za muškarce i 88 cm za žene, kazao je za Ordinaciju.hr. 

Također, dovoljno sna, boravak na zraku i u konačnici suočavanje s izvorima dugoročnog stresa, smanjit će broj otkucaja srca u mirovanju.  

8 pametnih aplikacija za zdravlje srca

M. V.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!