Kroničan stres može uzrokovati rak – saznajte kako osigurati da se to ne dogodi

upravljanje stresom

Životna dob, obiteljska anamneza, pušenje, izloženost štetnom zračenju - to su neki od faktora rizika za rak o kojima većina ljudi zna. Stručnjaci upozoravaju: na popis dodajte kronični stres!

U određenim situacijama i samo povremeno, stres može biti koristan jer nam omogućuje da naizgled nemoguće zadatke, obavimo u kratkom vremenu.

Smanjite stres u tri koraka

Međutim, posve je druga priča ako ste stalno pod stresom. Nije tajna da kronični stres sa sobom nosi brojne zdravstvene rizike, a na vrhu popisa su bolesti srca. Kao da to nije dovoljno, stručnjaci upozoravaju da loše upravljanje stresom također može povećati rizik od raka.

To se može pripisati činjenici da nekontrolirani stres ima poguban utjecaj na imunološki sustav čovjeka, a koji je glavna crta obrane od štetnih mikroorganizama koji napadaju naše tijelo. Također, imunološki sustav zadužen je za kontrolu svakog neobičnog „ponašanja“ stanica u tijelu, jer mogu prerasti u kancerogeni oblik.

Istraživanja su pokazala da velika koncentracija hormona stresa u tijelu može uzrokovati nekontrolirano dijeljenje stanica raka. Krivicu djelomice snosi sposobnost noradrenalina, jednog od hormona stresa, da potakne rast još više krvnih žila u tumorima što im omogućava puno brži rast i širenje.

Vrlo važan faktor povećanog rizika od raka jest činjenica da većina ljudi pribjegava nezdravim ponašanjima ili navikama kad god su pod stresom. Na primjer, pušači će u stresnom razdoblju vjerojatno pojačano pušiti, a poznato je da pušenje može povećati rizik od raka pluća kao i raka usta, grla, jednjaka i želuca. Drugi će prekomjerno konzumirati alkohol koji je također faktor rizika za mnoge vrste raka.

Ovo su namirnice koje štite organizam od stresa

U rizičnu skupinu ubrajaju se i oni koji se protiv stresa bore emocionalnim prejedanjem. Konzumiranje nezdrave hrane može uzrokovati pretilost, a pretilost je jedan od faktora rizika za razvoj raka. Vjerojatnije je da će osoba koja je pod stalnim stresom jesti neredovito i nezdravo,  izbjegavati redovitu tjelovježbu i tako povećati rizik od pretilosti.

Samo zato što vodite stresan život ne znači nužno da se morate pripremiti za predstojeću borbu s rakom.

Da biste učinili sve što je u vašoj moći i smanjili rizik od pojave raka na minimum, pobrinite se usvojiti zdrave navike i tehnike oslobađanja od stresa, poput masaža, slušanja umirujuće glazbe, meditacije, hodanja… Još važnije je da identificirate sve stresne situacije koje možete tijekom dana izbjeći i onda to redovito činite – bolje je spriječiti, nego liječiti!

Ukoliko nemate volje ni snage sami se suočiti sa stresom, potražite pomoć stručnjaka. Dobar stručnjak pomoći će vam da se učinkovito nosite sa svakodnevnim stresom na način koji odgovara vašem životnom stilu i sklonostima.

Prepoznajte 7 najčešćih anksioznih poremećaja, a među glavnim krivcima je - nesigurnost

M. R. S.

Foto: Shutterstock

 

 Prati nas na Viber Public Chatu!