Spriječite noćnu bol uzrokovanu fibromijalgijom

nesanica insomnia

Utječe li bol uzrokovana fibromijalgijom na vaš san? Ako je odgovor pozitivan, znajte da niste jedini. Osobe kojima je dijagnosticirana fibromijalgija često muče problemi sa spavanjem. Čak i ako spavaju 10 sati dnevno, oboljeli se svejedno osjećaju umorno.

sanFibromijalgija je kronično stanje ili bolni sindrom koje karakterizira bolnost mišića, ligamenata i tetiva praćena umorom. Istraživanje je pokazalo da je u mozgu osobe s fibromijalgijom tijekom spavanja prisutna tzv. automatska budnost. Učestali poremećaji i prekidi sna sprječavaju ovaj važan i okrepljujući proces. Naime, hormon rasta se u većini slučajeva proizvodi tijekom spavanja. Bez okrepljujućeg sna i uz manjak hormona rasta, mišići se ne regeneriraju, a neuroprijenosnici (poput serotonina) nisu u "punom sastavu". Upravo su zato uslijed nedostatka dobrog sna osobe s fibromijalgijom umorne nakon buđenja.

Rezultat: Tijelo se ne može oporaviti od svakodnevnog stresa - sve to nadvlada tjelesni sustav, stvarajući veliku osjetljivost na bol. Rasprostranjena bol, problemi sa snom, anksioznost, depresija, umor i problemi s pamćenjem jasni su simptomi fibromijalgije.

Nesanica se može pojaviti u brojnim oblicima - oboljela osoba ne može zaspati, često se budi tijekom noći, nakon buđenja više ne može zaspati, a muči ju i prerano jutarnje buđenje. Rješavanjem ovih problema i pomaganjem ljudima da nauče ostvariti dubok san, prijeko potreban njihovim tijelima - pomaže u ublažavanju boli koju izaziva fibromijalgija.

Pomoći mogu i lijekovi. Međutim, liječnici osim njih zagovaraju i mijenjanje životnih navika koje na prirodan način potiču spavanje.

Savjeti za bolji san

Ključ za dobar san je stvaranje okruženja u kojem ćete se osjećati ugodno, bilo da imate fibromijalgiju ili ne. Sve se svodi na to da se za vrijeme odlaska na počinak osjećate opušteno - i da ostanete opušteni kako biste što lakše prospavali noć.

  • kupkaPrije spavanje se opustite u umirujućoj, toploj kupki
  • Dok ste u kadi, očetkajte tijelo lufa spužvom ili četkom duge drške
  • Ublažite bolne točke nježnom samo-masažom (možete upotrijebiti i tenisku lopticu)
  • Prakticirajte jogu i vježbe istezanja kako biste se opustili
  • Uživajte u smirujućoj glazbi
  • Meditirajte kako biste ukrotili nametljive misli i napetost
  • Spavajte u zamračenoj sobi. Ako ju ne možete dovoljno zamračiti, upotrijebite prekrivač za oči
  • Zatvorite sve prozore kako biste spavali u tišini
  • Neka temperatura u sobi bude ugodna
  • Izbjegavajte kofein, čaj, gazirane sokove i čokoladu

Liječenje nesanice uzrokovane fibromijalgijom

Ako i dalje imate probleme sa snom, pomoći vam može nekoliko terapija. Tu spadaju: biofeedback, tehnike opuštanja, smanjivanje stresa i kognitivna terapija. Sa spomenutim vas načinima liječenja mogu upoznati psiholozi koji su specijalizirali poremećaje sna.

Terapije olakšavaju suočavaju sa stresom, što pomaže u kontroliranju epizoda koje uzrokuje fibromijalgija. Zanimljivo je da ova bolest dolazi i prolazi. Kad je oboljela osoba pod stresom tada ovaj bolan sindrom iskazuje svoju najtamniju stranu. U tom periodu pacijenti patite i od nesanice.

Lijekovi također mogu pomoći u olakšavanju noćne boli uzrokovanje fibromijalgijom. Tu se ubrajaju antidepresivi, antikonvulzivi, analgetici i sredstva za liječenje nesanice. Međutim, niti jedna terapija neće u potpunosti zaustaviti bol.

"Nekima pomažu lijekovi, a nekima vježbanje. Drugima pomaže ublažavanje stresa, a trećima kognitivna bihevioralna terapija… Ako se uspijete domoći mirnog, spokojnog sna bolje ćete funkcionirati u budnom stanju", napominju stručnjaci.


K. Ramić

 Prati nas na Viber Public Chatu!