Što oblik tijela govori o vašem zdravlju? Provjerite koje bolesti prijete „kruškama“, a koje „jabukama“

oblik tijela i zdravlje

Oblik vašeg tijela može vam puno reći o vašem zdravlju, ali važno je zapamtiti da je to samo jedan od čimbenika. Ljudi svih obilka i veličina mogu biti posve zdravi – ili pod rizikom od problema poput srčanih bolesti i dijabetesa. Redovito odlazite kod svog liječnika i provjeravajte tlak, kolesterol i druge pokazatelje zdravlja.

Oblik tijela određen je genetski, ali da biste očuvali zdravlje i ostali u dobroj formi možete puno učiniti pravilnom prehranom i tjelovježbom. Provjerite kojeg je oblika vaše tijelo i koje su mu slabe i jake točke.

Savršene vježbe za vaš tip građe

Ektomorfni tip

Osobe ektomorfne građe imaju uži kostur, tanje kosti i nježne zglobove. Često su u području trbuha i stražnjice ravnije građe. Zamislite građu maratonca, top modela ili balerine i znat ćete što se podrazumijeva pod pojmom ektomorfna građa.

Premda na prvu ove osobe izgledaju mršavo, mogu imati više tjelesne masnoće nego što se čini, osobito u starijoj dobi. Naime, njihov organizam brzo prerađuje hranu zbog čega mu ne ostaje dovoljno energije potrebne za građu mišića.

Zbog ovih 5 navika imate masne naslage na trbuhu!

Endomorfni tip

Tijela endomorfne građe obično imaju više tjelesne masnoće i mišića, uža ramena, kraće udove i snažan kostur. Prisjetite se kako izgledaju ragbijaši, bacači kugle ili žene raskošnih oblina u donjem dijelu tijela.

Endomorfi lako mogu nabaciti suvišne kilograme, osobito u donjem dijelu trbuha i bokovima, a teže će se riješiti nagomilanih naslaga. Vjerojatno je razlog tome činjenica da njihova tijela skladište višak ugljikohidrata kao masti umjesto da ih sagorijevaju.

Mezomorfni tip

To su osobe koje imaju snažnu atletsku građu, široka ramena, uzak struk i nizak udio masnoće u tijelu. Zamislite trkača na 100 metara ili nogometaša. Budući da su osobe mezomorfne građe prirodno snažne i brzo grade mišićnu masu dobro je da se bave tjelovježbom poput bodybuildinga.

Najbolji plan za oblikovanje kruškolikog tijela

Oblik kruške

Osobe ove građe kombinacija su ektomorfnog tipa u gornjem dijelu tijela i endomorfnog tipa u donjem dijelu što znači da im se masne naslage nakupljaju u području bokova i bedara.

Ovaj tipa građe tijela češći je kod žena što može biti jedan od razloga zašto žene u prosjeku žive duže od muškaraca. Naime, masne naslage u području trbuha, koje su češće kod muške populacije, vežu se uz više zdravstvenih problema nego masnoće u donjem dijelu tijela (bokovi i noge).

Jedno istraživanje pokazalo je da su masne naslage na bokovima i bedrima povezane s anjim rizikom od razvoja nekih bolesti.

Oblik jabuke

Osobe ove građe često imaju tzv. „pivski trbuh“ što znači da ima se većina suvišnih masnoća nakuplja u području trbuha dok ima je donji dio tijela obično sitnije građe. Ovaj oblik tijela češći je kod muškaraca i kudikamo je opasniji za zdravlje od kruškolikog oblika.

To je zbog toga što ovakva građa ukazuje na problem nakupljanja masti duboko u trbušnjoj šupljini što ugrožava zdravlje vitalnih organa koji su ovdje smješteni. Osobe koje imaju građu jabuke sklonije su bolestima srca, raku, dijabetesu tipa 2 i povišenom kolesterolu.

Koliko je vaš indeks tjelesne mase? Izračunajte i saznajte imate li razloga za brigu

Indeks tjelesne mase

Liječnici se ne oslanjaju samo na oblik tijela da bi procijenili koji su rizici za vaše zdravlje. Da bi saznali koji je udio masnoga tkiva u vašem organizmu koriste se različitim metodama, a indeks tjelesne mase je jedna od njih.

Radi se o vrijednosti koju dobivamo mjereći odnos težine i visine: rezultati od 25 i više ukazuju na prekomjernu tjelesnu težinu, a 30 i iznad ukazuju na pretilost. Ova metoda ne može precizno pokazati koliko je masnih naslaga uskladišteno u vašem tijelu ili u kojem dijelu tijela se masnoće najviše nakupljaju.

Opseg struka

Ovo je jednostavna metoda mjerenja masnih naslaga u području trbuha koja vam može ukazati na to koliki vam je rizik od razvoja bolesti poput dijabetesa tipa 2. Opseg struka možete izmjeriti i sami tako da postavite krojački metar u razini pupka i obuhvatite njime struk (pazite da ne biste spontano uvukli trbuh dok mjerite).

Kod žena je opseg veći od 90 cm znak da ima previše masnih naslaga, a kod muškaraca to je 127 cm. Ove brojke mogu blago varirati kod osoba iznimno krupne građe.

Omjer od struka do boka

To je još jedan način da se izmjeri masnoća u središnjem dijelu tijela. Izmjerite struk iznad pupka i podijelite ga s mjerom bokova na najširem mjestu.

Sve vrijednosti više od 2,159 za žene ili 2,286 za muškarce predstavljaju rizik od razvoja zdravstvenih problema.

Je li ova mjera preciznija od opsega struka, stručnjaci još uvijek nisu usuglašeni, ali mnoga istraživanja upućuju na to da obje metode dobro procjenjuju zdravstvene rizike.

Krupnija bedra znače bolje zdravlje?

Znanstvenici su proučavali 3000 osoba tijekom 12 godina i ustanovili da su ispitanici čije mjere su u području bedara bile manje od 62 cm izloženiji riziku od razvoja srčanih bolesti, ali i drugih zdravstvenih problema. Rizik je bio to veći što je osoba imala tanja bedra. Ovo istraživanje nije pokazalo jesu li kod ovih ispitanika bedra bila snažnija zbog mišićne mase ili masnih nakupina zbog čega se ne može posve precizno odrediti koje su njihove prednosti u odnosu na ljude s tanjim bedrima.

Nabildajte ruke

Prateći skupinu od 4000 muškaraca u dobi između 60 i 79 godina, liječnici su ustanovili da mišićave ruke zajedno s uskim strukom obećavaju dulji život i bolje zdravlje.

Osobe kojima su izmjereni snažniji mišići u srednjem dijelu ruku u prosjeku su živjeli duže. Moguće je da se radio o tome da mišićava građa ukazuje na zdraviji stil života, ali mišićna masa svakako pomaže zdravlju organizma.

Oblik ženskog tijela je nasljedan!

Vježbom održite dobru formu

Oblik vašeg tijela dolazi rođenjem, ali neovisno o tome koji ste tip građe vježbanjem možete učiniti mnogo za svoje zdravlje. Riješiti će vas duboko uskladištenih masnoća u tijelu, čak i ako ne izgubite na težini. Ukoliko ste uspjeli skinuti suvišne kilograme, vježbanje će vam pomoći da ih više ne vratite.

Pokušajte vježbati 30 minuta dnevno, a dobro je kombinirati aerobne vježbe s vježbama snage i izdržljivosti.

Želiš veće i jače mišiće?

Zdravlje počinje u tanjuru

Zasićene masti i šećer najbolji su prijatelji masnih naslaga u području trbuha. Neka se vaša prehrana uglavnom sastoji od povrća, voća, cjelovitih žitarica i zdravih proteina, poput piletine, ribe, jaja, grahorica i nemasnih mliječnih proizvoda.

Vretenasti mišići - imamo plan vježbanja za graciozan izgled

M. R. S.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!