Što su zapravo valunzi i kako si možete pomoći

Shutterstock 606941039

Bilo da se događa odjednom ili duže vremena osjećate simptome, menopauza je nešto s čime se sve žene susreću u životu.

Dvije stvari na koje se skoro svaka žena žali su naleti topline i noćno znojenje. Ove neugodne simptome osjeti svaka treća žena u klimakteriju ili neposredno prije menopauze. Jednom kada žena uđe u to stanje, nalete vrućine ima barem još 6 mjeseci do 5 godina, a Američko društvo za menopauzu ističe kako kod nekih žena može trajati i do 10 godina.

Što su valunzi ili naleti topline?

Valunzi su zapravo osjećaji intenzivne vrućine, a nije uzrokovano vanjskim utjecajima. Mogu se pojaviti nenadano, a ponekad i osjetite kada će nastupiti. Tada možete iskusiti:

Što uzrokuje valunge?

Unatoč brojnim studijama, točan uzrok je još uvijek nepoznat. Ono što se zna je to da su valunzi posljedica hormonalnih promjena u tijelu. Također, neke su studije pokazale i poveznicu s dijabetesom, pretilošću i problemima s metabolizmom. Neke žene jedva osjete nalete topline dok kod drugih mogu loše utjecati na kvalitetu života.

Okidači valunga

Svaka žena mora pripaziti na različite stvari, ali ovo su uobičajeni krivci valunga:

  • Ispijanje alkohola
  • Konzumiranje proizvoda s kofeinom
  • Unos ljute hrane
  • Boravak u toplom prostoru
  • Stres i tjeskoba
  • Pušenje ili izlaganje dimu cigarete

Pokušajte voditi dnevnik simptoma. Zapišite što radite, jedete, pijete, osjećate ili koju odjeću nosite u trenutku kada ste doživjeli nalet topline. Postoji mogućnost da ćete nakon nekoliko tjedana primijetiti uzorak, a to bi vam pomoglo da izbjegnete određeni okidač.

Kako ublažiti simptome

Neke žene uspjevaju držati valunge pod kontrolom uz pomoć nekoliko trikova, pa zašto ih ne biste i vi isprobali:

  • Nosite slojevitu odjeću kako biste se mogli prilagoditi ovisno o tome kako se osjećate
  • Popijte hladnu vodu na početku naleta
  • Nosite pamučne pidžame i koristite pamučnu posteljinu

Promijenite stil života

Životne navike utječu na vaše tijelo i zdravlje. Zdrav životni stil može smanjiti jačinu valunga i smanjiti rizik od srčanih oboljenja te osteoporoze.

  • Jedite uravnoteženu prehranu i kontrolirajte količine unosa
  • Svakodnevno vježbajte
  • Prestanite pušiti

Svako tijelo je drugačije i možda vam neće pomoći svaka metoda kojom želite ublažiti simptome. Ali, ako jedna ne funkcionira, probajte drugu. Razgovarajte s liječnikom ako vam ne pomažu prirodne tehnike, možda vam on prepiše lijekove koji će smanjiti valunge.

Odgovori na 7 neugodnih pitanja o porodu koja se žene srame pitati

M.S.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!