Zdrava koža lijepa je koža. Zdravlje kože ovisi o tome što unosimo kao hranu u svoje tijelo, ali i o razini kvalitete same njege u kojoj se počesto, zbog brige, zna i pretjerati.
Brojna istraživanja ukazuju nam da je nužno paziti i što unosimo u organizam kroz kožu, koja je prva brana ljudskog imunosnog sustava. Prema studijama, prosječna žena dolazi u kontakt s više od 500 sintetičkih sirovina iz svih proizvoda konvencionalne kozmetike koje koristi, i to na dnevnoj razini.
Upravo gdje konvencionalna kozmetika zakazuje, aktivna organska kozmetika daje odgovor. Zato su organska kozmetika i održiva ljepota više od trenda, iako se komunikacijski pokušavaju nametnuti kao trend.
Organska kozmetika dio je životnog stila i osobnog odabira – koji je ponajprije obilježen svjesnosti o zdravlju pojedinca i okoliša te poštenom i transparentnom komunikacijom. Kontinuirani dvoznamenkasti rast ovog segmenta na zapadnoeuropskim tržištima upućuje na to da se ne radi samo o trendu nego o velikom zaokretu u razmišljanjima potrošača. Ovakvi zaokreti doista su pomak u svijesti i odgovornosti prema sebi samima i prema okolišu.
Serum za lice cijelo vrijeme krivo nanosite – evo kako se to pravilno radi za što bolji učinak
1. Organska kozmetika hranjivija je za kožu
Organska kozmetika normalizira biološke procese kože. Čuva integritet kože i štiti njezinu osnovu prirodnu barijeru aktivnim, organskim sastojcima i uravnoteženim formulacijama.
Molekularni sastav organskih proizvoda sličan je našoj koži pa naše tijelo te stanice percipira kao srodne stanice, što daje brže i jače rezultate. Sastojci organskog, prirodnog podrijetla nutritivno su hranjiviji što utječe na održavanje zdrave barijere kože. Bogati su, između ostaloga, mineralima, antioksidansima, vitaminima A, B3, B5, C i E, esencijalnim masnim kiselinama (omega 3, 5, 6, 7 i 9), fitosterolima i polifenolima.
Korištenjem proizvoda konvencionalne kozmetike često kontroverznih i toksičnih sastojaka koža se dugoročno iscrpljuje, umanjuju se njezine vitalne funkcije i oslabljuje regeneracija. Kada se zemlja previše i neadekvatno tretira, ona gubi svoju plodnost. Tako i koža, kada je se previše tretira, jednostavno gubi svoju osnovnu funkciju.
2. Ravnoteža u njezi
Ni u čemu ne treba pretjerivati pa tako ni u njezi kože. Manje je više – nije samo filozofija već formula za zdravu i njegovanu kožu. Ne trebaju nam kompleksne rutine i brojni proizvodi bez hranjive vrijednosti da bi nam koža bila njegovana.
Evolucija ljudske svijesti dolazi do razine brige o sveukupnoj ravnoteži, a razina znanja i znanstvena saznanja moćan su alat u rukama potrošača koji rapidno mijenjaju trendove u kozmetičkoj industriji.
Odgovorni brendovi organske kozmetike svoje formulacije temelje na znanstvenim dokazima, stvarnim potrebama kože, jasno komunicirajući sastav, podrijetlo i učinkovitost sastojaka te s pažnjom savjetuju dnevne rutine. Ne razvijaju pregršt proizvoda radi profitne marže, već balansirano dizajniraju minimalističke kolekcije koje potiču i održavaju vitalne i regenerativne funkcije kože.
3. Sinergija i međusobno razumijevanje
Kupci, korisnici organske kozmetike, svjesno pristupaju njezi. Pažljivo odabiru proizvode i provjeravaju sastojke proizvoda, uče o djelotvornosti sirovina, svoje rutine prilagođavaju potrebama kože, ne samo na sezonskoj nego i na dnevnoj razini. Naprosto, slušaju što im koža treba. Time se stvara dodatna razina odgovorne sinergije i međusobnog kvalitetnog razumijevanja između kupca i proizvođača organske kozmetike koji se temelji na iskrenosti, otvorenosti, većoj aktivnosti i interakciji.
Krajnji kupac kozmetičkih proizvoda je naša koža koja nam tijekom vremena pokaže jesmo li ili nismo koristili kvalitetne proizvode, tj. jesmo li u dosluhu sa stvarnim potrebama svoje kože. Naša istinska težnju za njegom često se zloupotrebljava brojnim krivim informacijama koje se promiču kao činjenice, a bez ikakve znanstvene utemeljenosti.
4. Jasno ne kontroverznim i štetnim sastojcima
Organski sastojak znači da dolazi iz organske poljoprivrede gdje nisu korišteni herbicidi ili umjetna gnojiva. Ne sadrži umjetne i sintetičke boje, konzervanse, kemikalije (uključujući parabene i sulfate), nema rutinske upotrebe antibiotika ni GMO-a ili regulatore rasta i održivije se upravlja zemljištem. Na tržištu postoji dosta proizvoda koji se predstavljaju kao prirodna kozmetika – to je segment koji nije jasno reguliran. Događa se da formula sadrži udio prirodnih sastojaka pa se ističe da je proizvod prirodan. Zato je bitno paziti da je i prirodna kozmetika nositeljica certifikata.
5. Regulacija certifikatima
Za razliku od prirodne, organska kozmetika jako je dobro regulirana certifikatima. Postoji nekoliko renomiranih svjetskih standarda u certifikaciji organske kozmetike, primjerice, Ecogea Organic, Cosmos Organic, Natrue i dr. U organskoj kozmetici najmanje 95% je prirodnih sastojaka s minimalno 10-100% prerađenih prirodnih sastojaka iz organskog poljoprivrednog izvora (fizički i/ili kemijski), ovisno o kategoriji proizvoda. Proizvodi s višim postotkom vode u formuli mogu imati niži postotak organskih sastojaka jer se voda ne smatra organskom sirovinom.
6. Stvarna briga o okolišu
Odgovorni proizvođači aktivne organske kozmetike paze na svaki detalj, od načina kako je uzgojen sastojak do krajnje komunikacije prema potrošaču, a briga o okolišu utkana im je u temelje. Njega kože ne mora i ne treba narušavati integritet okoliša i ukupnog ekosustava.
Proizvođači organske kozmetike uobičajeno koriste ambalažu koja je biorazgradiva. U proizvodnom procesu promišljaju i o održivosti biljnih vrsta tako da se danas sve više na zapadu susrećemo sa zahtjevima potrošača za palm-free kozmetikom. Pazi se na ukupnu biorazgradivost sirovina, uključivo i one koje se koriste i u proizvodnji, naime, ukupan proizvodni proces od uzgoja sjemena do bočice s krajnjim proizvodom, treba imati neutralan utjecaj na okoliš.
7. Znanstveno utemeljena regulacija aktivne organske kozmetike
Nijanse čine razliku pa je zato bitno znati kako u moru proizvoda pronaći kvalitetno i cjelovito rješenje za njegu kože. Jer sve što je prirodno nije organsko, a sve što je organsko ne mora biti nužno dobro i djelotvorno za kožu. Tu na pozornicu dolazi znanstveno utemeljena regulacija i budno oko potrošača.
I u organskoj certificiranoj kozmetici treba paziti na aktivnost sastojaka koji se koriste u formulacijama. Jer sastojak može biti izvorno prirodan i organski, ali ne mora imati znanstvenu podlogu o aktivnoj djelotvornosti na kožu.
Certifikat koji evaluira djelotvornost formulacije kozmetičkog proizvoda je CosmEthically Active koji se temelji na znanstvenim dokazima, fiziološkim potrebama kože i utjecaju na okoliš. Preispituje prirodno podrijetlo sastojaka i koncentraciju kozmetički aktivnih sastojaka jer 0,01% nekog prirodnog i organskog sastojka ne znači da taj proizvod pomaže u aktivnoj i učinkovitoj njezi kože. U sintetičkim proizvodima konvencionalne kozmetike učestalo aktivni sastojci čine vrlo mali udio određene formulacije što je upitno u smislu djelotvornosti za kožu.
8. Vegan friendly
Prirodna, pa čak i organska kozmetika može, uz biljne, sadržavati i sastojke životinjskog podrijetla. No posljednjih nekoliko godina uočavamo pomak u kojem se brendovi organske kozmetike odlučuju na vegan frendly formulacije. To podrazumijeva da ne sadrži sastojke životinjskog podrijetla ni sastojke koji se dobivaju od životinja kao što su med, pčelinji vosak ili lanolin. Već danas taj je segment ponudio odgovor vrlo dobrim supstitutima pčelinjem vosku i lanolinu.
Cruelty free proizvodi znači da nisu testirani na životinjama. Bitno je naglasiti da EU svojom regulativom zabranjuje testiranje na životinjama, tako da nije potrebno isticati kao stanovitu marketinšku prednost.
9. Stoji uz bok luksuznim teksturama konvencionalne kozmetike
Razvoj proizvoda u aktivnoj organskoj kozmetici dostigao je iznimno visoku razinu kvalitete gdje bogate i nježne teksture, blagi mirisi i luksuznost samog proizvoda odgovaraju i premašuju standarde i konvencionalne kozmetike. Vrlo često se organska kozmetika doživljava kao kozmetika teških, gustih i masnih tekstura. To se zaista izmijenilo posljednjih nekoliko godina – mnogi svjetski poznati brendovi pokazuju da ti proizvodi svojom teksturom u cijelosti odgovaraju zahtjevima luksuzne kozmetike.
10. Kraća trajnost proizvoda dokaz je vitalnosti sastojka
Proizvodi konvencionalne kozmetike duljeg su vijeka trajanja jer koriste laboratorijski standardiziranu sintetičku sirovinu i snažne konzervanse koji osiguravaju da proizvod može na policama trajati dulje. To je vrlo optimalno za proizvođače što im omogućava da bolje i lakše upravljaju svojom nabavom, proizvodnjom, ukupnim procesom. U proizvodnji organske kozmetike te faze bitno su drukčije – sezonalnost snažno utječe na nabavu sirovina, proizvodi se u manjim serijama, koriste se konzervansi koji su dozvoljeni u prirodnoj i organskoj kozmetici. Treba i naglasiti da je moguće razlikovanje kozmetičkog proizvoda od serije do serije, s obzirom na sezonalnost sirovina, moguće je da će neka sirovina biti intenzivnijeg mirisa i boje. To je sasvim prirodno. Prirodni i organski proizvodi su životni i vitalni te su zbog toga kraćeg životnog vijeka, zahtijevaju pažljivu pohranu izvan direktnog Sunčeva svjetla. Često se pakiraju u tamnu biorazgradivu ambalažu. I kada kupujete jabuke, znate da organski uzgojene nisu dugog vijeka, slično je i u organskoj kozmetici.
Kako se kozmetičarka bori s celulitom kod kuće? Otkriva 8 učinkovitih trikova
Foto: Shutterstock