Učinkovit timski rad može dovesti do boljih rezultata, poboljšat će moral i smanjiti količinu stresa.
Učinkovit timski rad se teško postiže. Veći dio dana provodite s kolegama te osim hvatanja u koštac sa
zadacima i obvezama morate se pomiriti s mnogim osobnim karakteristikama i
načinima funkcioniranja suradnika. Sve u cilju ugodne radne atmosfere koja vas
neće opterećivati, a opet će maksimalizirati vašu izvedbu.
1. Oglasite se na
radnim sastancima
Ukoliko vaša tvrtka ima radne sastanke na kojima se
zaposlenici slobodno i otvoreno izjašnjavaju ako imaju neki problem, prijedlog
ili žele skrenuti pozornost na nešto, iskoristite to pravo. To ne znači da
morate kritizirati: uvijek možete iznijeti kreativne prijedloge kako poboljšati
ili unaprijediti poslovanje ili kako pridonijeti određenom projektu na kojem ne
radite vi nego kolege. Odgovornost će biti podijeljena u skupini.
2. Zajednički proslavite pobjede
Bez obzira radi li se o uspjehu kao rezultatu rada cijele
tvrtke ili velikih rezultata pojedinaca, dostojno proslavite svaku pobjedu
zajedničkim okupljanjem. Čak i sat vremena kraće radno vrijeme kako biste
proslavili uspjeh u restoranu ili kafiću može osnažiti osjećaj zajedništva.
3. Podijelite zasluge
Vaš je projekt uspio i poboljšao ugled kompanije u kojoj
radite. Nemojte biti skromni i ne uzeti zasluge, ali isto tako uključite svoje
kolege u cijelu priču.
4. Predložite team building
Obratite se vanjskim stručnjacima za team building ili
organizirajte zajednički vikend. S obzirom da je svaka kuna bitna, a šanse su
kako vi ili vaš šef nemate sredstava za plaćanje hotela, druženje možete
ograničiti na izlet ili jedno popodne u vašem gradu.
5. Podupirite druženje izvan posla
Kolege s posla vidite samo u njihovoj poslovnoj odjeći, kako
se bakću sa zaduženjima i nemilosrdno obavljaju zadatke, međutim i oni su
ljudi, očevi, majke… Pozovite kolege na piće poslije posla, proslavite
zajedno rođendan u ležernoj atmosferi, predložite odlazak u kino ili na utakmicu.
Tako ćete svima pokazati svoju topliju, ljudsku stranu i zbližiti se, što će
pridonijeti osjećaju zajedništva i na kraju ćete bolje surađivati. Možete
uvesti nogomet nedjeljom ili kartanje petkom.
6. Obratite se drugima za pomoć
Kada započinjete s novim projektom ili ste zapeli sa starim,
okupite kolege i raspravite o smjerovima u kojima trebate ići. Pitajte ih za
mišljenje ili savjet i svakako to napomenite nadređenima ako vidite rezultate.
Nemojte krasti zasluge, obit će vam se o glavu!
K. Horvat