Sve je više studija koje govore o manama i nedostacima video igrica – smatra se kako one potiču dječju agresivnost te utječu na introvertiranost najmlađih.
Kakav je zapravo utjecaj video
 igrica na psihičko i fizičko zdravlje, te u kojoj mjeri vrijeme provedeno na
 ovaj način vodi većoj agresiji? Za odgovore smo se obratili psihologu Mihaelu Kozini.
Na agresivno ponašanje djece utječe niz čimbenika, primjerice hormoni ili obiteljska
 dinamika, a video igrice nasilnog sadržaja samo su jedan od njih. No, što više
 vremena djeca provode igrajući video igrice, to one imaju veći utjecaj na
 njihovo ponašanje.
“Moje iskustvo u radu s djecom i mladima pokazuje da što su djeca mlađa to
 je utjecaj video igrica na njihovo ponašanje veći. Faza simboličke igre uloga
 kod djece počinje nakon druge godine života – djeca tada oponašaju ono čime su okružena. Postoji veća vjerojatnost kako će se djeca koja
 mnogo vremena provode uz video igrice agresivnog sadržaja, a malo vremena u drugačijim aktivnostima, ponašati agresivno”,
 kaže psiholog Kozina.
Zbog egocentrizma, djeca se teže uživljavaju u tuđi položaj
 pa je veća vjerojatnost od nanošenja ozljeda drugima (u video igricama za
 primjenu nasilja dobivaju se nagradni bodovi). “Ono što se može
 primijetiti jest da djeca koja igraju nasilne igrice osim što se ponašaju agresivnije postaju i tolerantnija prema
 agresiji. Nadalje, djeca koja se ponašaju agresivno češće će birati igrati
 igrice agresivnog sadržaja. Dakle, radi se o zatvorenom krugu nasilja“, dodaje
 psiholog Kozina.
S obzirom kako djeca predškolske dobi nemaju veliku mogućnost održavanja
 koncentracije, nemaju ni potrebu biti za kompjuterom dulje vrijeme. Kako rastu,
 tako se njihova mogućnost održavanja koncentracije produžava pa je stoga moguće
 i produljiti vrijeme koje provode za kompjuterom (npr. školska djeca sat
 vremena dnevno).
Kao najvažnije osobe u životu djece, roditelji bi s
 njima trebali razgovarati o posljedicama igranja video igrica agresivnog
 sadržaja. “Razgovorom roditelji daju do znanja djeci da su zainteresirani
 za to kako provode slobodno vrijeme i imaju priliku iznijeti svoj stav o tome
 što su čuli i vidjeli. Roditelji koji kvalitetno provode vrijeme sa svojom
 djecom umanjuju utjecaj video igrica na djetetovo ponašanje”, kaže naš sugovornik.
Kako bi se odrasli trebali postaviti kada su u pitanju
 njihova djeca i igranje igrica? Psiholog Kozina savjetuje sljedeće:
- Trebamo biti kritični prema svim video igricama.
 - Prije nego
dijete počne igrati igricu sami se trebamo upoznamo sa sadržajem i ciljem
igrice. - Komentiranjem prednosti i nedostataka neke igrice dijete se uči
kritički misliti. - Uvijek je dobro unaprijed dogovoriti koliko će vremena
dijete provesti na računalu. - Mlađa djeca ne bi trebala sama koristiti
računalo. - Roditelji djeci trebaju biti dobri modeli kako odgovorno i efikasno
koristiti računalo. 
No, budućnost obrazovanja kao i svakodnevnog funkcioniranja
 nezamisliva je bez računala i igranja video igrica. “Kompjutorske igrice imaju
 neograničen potencijal kao iznimno učinkovit edukativni materijal. Pozitivan utjecaj kompjuterskih igrica na djecu može biti
 višestruk samo u slučajevima kad su pravilno didaktički oblikovane. Igrajući
 takve igrice djeca mogu neopterećeno usvajati nove sadržaje, vještine i
 vježbati logički način zaključivanja”, naglašava Kozina.
Roditelji trebaju djetetu ukazati kako su kompjutorske igrice samo jedan od mogućih načina provođenja
 slobodnog vremena. Kako bi to postigli potrebno je najmlađe poticati na druženje s vršnjacima i obitelji. “Što dijete doživljava
 više uspjeha, uzbuđenja i zadovoljstva u stvarnom životu imat će manju potrebu
 to kompenzirati kroz kompjutorske igrice”, zaključuje psiholog Kozina.
D. Šorgić




