Davanje neverbalnih znakova pomaže bebama da brže nauče nove riječi, pokazali su rezultati novog istraživanja.
Ako vaša beba tek uči govoriti, možda i sami imate potrebu stalno “brbljati”  kako biste joj pomogli u što bržem usvajanju
 vokabulara, no nova studija kaže kako je presudan drugi faktor: sposobnost pružanja
 neverbalnih znakova koji će djetetu pomoći u razumijevanju značenja riječi.
Drugim riječima, nije važno samo pričanje s bebom već i povezivanje riječi
 koju izgovarate sa svijetom u kojem živite, tvrdi se u novom istraživanju.
Svi, neovisno o obrazovanju i širini vokabulara, možemo koristiti ovaj
 pristup kako bi djetetu pomogli u učenju jezika, kaže jedna od autorica
 studije, Lila Gleitman, profesororica psihologije i lingvistike na sveučilištu Pennsylvania. “Ako se
 potrudite i s djetetom razgovarate o stvarima u kontekstu dimenzije “ovdje i sada”, utjecat
 ćete na način na koji djeca uče shvaćanje riječi”, dodaje. A bolji vokabular često ima ulogu i u boljem uspjehu u školi i životu.
No, nije u pitanju samo pokazivanje na stvari i
 izgovaranje riječi. Primjerice, ako uperite prstom u nebo i kažete
 “avion” dijete neće biti sigurno pokazujete li na avion, nebo ili
 možda pticu. Upravo se tu
 otvara prostor za roditeljski talent poučavanja.
Spomenuto je istraživanje pokušalo utvrditi kako sposobnost roditelja da pruži
 kontekst utječe na vokabular djeteta na duge staze. Kako bi to otkrili, stručnjaci su zamolili 218 studenata da
 pogledaju video 50 roditelja koji govore djeci, ali bez zvuka, te da pogode koju riječ roditelji koriste.
Pretpostavka je bila ta da su studenti trebali prepoznati više riječi od
 roditelja koji su pružili neverbalni kontekst tako što su, primjerice, uprli
 prstom u objekt o kojem su pričali djeci. Nakon toga, stručnjaci su napravili pauzu od tri godine i zatim analizirali
 vokabular djece, koja su na početku studije bila stara između 14 i 18 mjeseci.
Rezultat? Djeca su imala bolji vokabular ako su riječi koje su roditelji
 izgovarali prepoznali i studenti. Rezultati nisu bili pod utjecajem obrazovanja i
 prihoda roditelja, što znači da razlog nije puka činjenica da određeni roditelj
 zna više riječi.
Dakle, nije presudno koliko govorite već način
 na koji govorite djeci. Govorite im o stvarima koje ćete im pokazati – ovo je
 jednostavan pristup, ali može biti jako važan, zaključak je istraživanja.
Istraživanje je objavljeno u časopisu Proceedings of the National Academy of
 Sciences.
D.Š.




