Internetsko istraživanje portala Žena.hr otkriva kupovne navike Hrvatica.
Koliko često razmišljate o vlastitim kupovnim navikama? Odlučujete li prilikom nabave željenih proizvoda samostalno ili u dogovoru s članom obitelji? Na koji način se informirate, slušate li preporuke i kakve osjećaje općenito u vama izaziva kupovina?
Ovo su neka od pitanja koja su postavljena u istraživanju provedenom u sklopu projekta “Proizvod godine” koji treću godinu za redom organizira najposjećeniji hrvatski ženski portal Žena.hr. Izbor za proizvode godine održava se s ciljem slušanja glasova čitateljica koje tom prilikom otkrivaju koje proizvode u Hrvatskoj smatraju najpopularnijima i najpoželjnijima. Proizvodi su podijeljeni u dvadeset kategorija koje pokrivaju većinu robe široke potrošnje.
“Izbor za Proizvod godine se održava već treću godinu za redom i imamo izvrstan odaziv naših čitateljica u glasovanju. To pokazuje i da one prate i poznaju tržište robe široke potrošnje pa smo ove godine tržištu odlučili ponuditi i dodatan uvid u svakodnevne kupovne navike naših čitateljica”, izjavila je glavna urednica portala Žena.hr, Petra Novosel Balaško.
Slušamo preporuke, ali o kupovini odlučujemo samostalno
Internetskom istraživanju se odazvalo 867 ispitanica, a njihovi odgovori daju uvid u kupovne navike većinom ženske populacije. Zanimljivo je da tri četvrtine ispitanica odluku o kupovini donosi samostalno i uglavnom samostalno, a samo četvrtina se oko kupovine dogovara sa supružnikom ili partnerom. Pokazalo se da ispitanice rado poslušaju preporuke članova obitelji i prijatelja, ali svoje odluke o kupovini ipak donose samostalno (69,90 posto), preporuku obitelji i prijatelja često posluša 24 posto sudionica, a tuđe mišljenje ne uvažava tek manji broj ispitanica (6,23 posto).
Istraživanje pokazuje da 52,59 posto ispitanica kupuje impulzivno i bez promišljanja najmanje jednom mjesečno ili češće. Impulzivnoj kupovini jednom u pola godine podlegne još 38,41 posto dok svega devet posto ispitanica to nikada ne radi.
Internet prednjači kao medij putem kojeg se ispitanice istraživanja informiraju o proizvodima koje kupuju. Njih čak 64,36 posto posto informacije pronalazi na internetu, brojne ispitanice se informiraju u trenutku kupovine (21,80 posto), dok manji broj traži informacije kod prijatelja (8,65 posto). Samo manji broj sudionika se ne informira uopće (5,19 posto).
Iako se velika većina informira o proizvodima široke potrošnje na
internetu, polovica ispitanih nikad ne kupuje te proizvode putem
interneta (49 posto), trećina kupuje jednom u nekoliko mjeseci (32
posto), jednom mjesečno manji broj (16 posto), a jednom na tjedan tek
mali broj ispitanih (tri posto).
Kvaliteta tik ispred cijene
Kvaliteta proizvoda je presudna kod donošenja odluke o kupnji za
polovicu ispitanica, a većini je važna i cijena proizvoda (43,60 posto).
Prilikom kupovine proizvoda široke potrošnje često se kupuju i proizvodi koji nisu bili planirani (43 posto), a samo manji broj ispitanica se drži popisa (8,30 posto). Većina ispitanica provodi oko dva sata tjedno ili više u kupovini (70,93 posto), a 29,07 posto pokušava na to potrošiti što je manje moguće vremena.
No, koliko je kupovina zaista važna svjedoči i podatak da kod 67 posto ispitanica kupovina izaziva osjećaj zadovoljstva i ugode.
K.P.