Riječ je o centralnom sustavu i aplikaciji koja patronažnim sestrama omogućuje jednostavno bilježenje svih postupaka i aktivnosti, a razvijena su i rješenja, odnosno web servisi, koja omogućuju prijavu potrebe za patronažnom sestrom, izvještaj za liječnika ili pedijatra nakon posjeta te plan zdravstvene njege.
Ovog mjeseca u realizaciju kreće projekt informatizacije patronažne djelatnosti, u sklopu kojeg će patronažne sestre ići u posjet domova pacijenata s tabletom, a podatke o pacijentima koje obilaze unositi u sustav zdravstvene zaštite koji ih povezuje s ordinacijama primarne zdravstvene zaštite (obiteljski liječnik, ginekolog, pedijatar, kućna njega), zdravstvenim ustanovama (sekundarne i tercijarne razine), HZZO-om i Zavodom za javno zdravstvo.
“Više neće biti višestrukog prepisivanja podataka. Patronažna će sestra
osim evidencije svog rada moći unositi i prosljeđivati vrijedne
medicinske podatke, kao na primjer učitati mjerenja šećera, krvnog
tlaka, spirometra te imati mogućnost slikati promjene na pacijentovoj
koži, madeže, dekubituse i sl. A potom te slike proslijediti izabranom
liječniku. Otvara se novo poglavlje u brizi za pacijente i brzini
pružanja zdravstvene skrbi”, objašnjavaju u HZZO-u.
Nacionalni projekt financira Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) kroz sustav potpora.
Informatizacija će donijeti jedinstveno i jednoobrazno prikupljanje
podataka, standardizaciju postupaka u patronažnoj djelatnosti, povećanje
kvalitete i učinkovitosti patronažne skrbi, mogućnosti praćenja
podataka u svrhu prevencije bolesti, osiguranje strogo kontroliranog
pristupa podacima na području cijele RH, smanjenje troškova zdravstvenog
sustava, unapređenje postojećih poslovnih procesa i omogućavanje
praćenja novih procesa.
Ordinacija.hr
Foto: Shutterstock