Kako vježbati s ozlijeđenim meniskusom?

koljeno, trcanje, vjezbanje

Meniskus stabilizira koljeno kada se krećemo, izdržava mnoge napore, a kada posustane, ošteti se ili pukne. Koljeno se tada blokira, natekne i postane neupotrebljivo.

Oštećeni ili puknuti meniskus zadaje probleme mnogim sportašima. Ako tradicionalna terapija ne uspije, on se liječi operativnim zahvatom. Vrijeme oporavka je brzo, osoba može hodati već drugi dan, a sportaši trče nakon tjedan dana.

Ukoliko nemate velike probleme s oteklinom i boli, nema razloga zašto biste prestali s vježbanjem. Sve što morate napraviti jest smanjiti intenzitet treninga i smanjiti opterećenje koljena.

Predlažemo nekoliko koraka:

1. Raspodijelite trening

koljeno

Umjesto jednosatnog kardio treninga dnevno, intenzitet smanjite na 30 minuta. Također, kako biste smanjili napor koljena, trening podijelite na tri dijela po deset minuta. Dajte svom koljenu dovoljno vremena kako bi se oporavilo i bolje funkcioniralo.

2. Smanjite opterećenje

Koncentrirajte se na vježba koje ne opterećuju koljena vašom težinom. Plivanje ili vožnja bicikla su idealni. U ove hladne dane, imate na izbor unutrašnji bazen i obični sobni bicikl.

Ako osjećate bol pri vožnji bicikla, smanjite otpor i pedalirajte brže kako bi ubrzali kucanje srca. Mišiće koji okružuju koljeno možete ojačati ako povećate otpor – tako ćete dugoročno smanjiti bol.

3. Smršavite

U ovoj je situaciji svaki kilogram bitan jer on predstavlja dodatni teret koji koljena moraju podnijeti. Uravnoteženom prehranom probajte regulirati svoju težinu kako biste pomogli svojim koljenima.

4. Budite kreativni

Vježbanje ne podrazumijeva samo znojenje u teretani ili trčanje više krugova po susjedstvu. Probajte vrtlarenje, ples, pa čak se i čišćenje smatra umjereno intenzivnim vježbanjem.

5. Ne zaboravite na vježbe snage

Posvetite se vježbama snage koje uključuju sve mišićne skupine najmanje dva puta tjedno. Podijelite treninge po mišićnim skupinama i svakako osigurajte jedan ili dva slobodna dana u tjednu za oporavljanje tijela. Savjetujte se s instruktorom koji će vam pokazati najbolje vježbe za vaše bolno koljeno, tj. koje će vježbe smanjiti opterećenje.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!