Odaberite najpogodniji oblik rekreacije!

plivanje zensko 2

U potrazi za oblikom vježbanja koji će donijeti najbolje rezultate, često znamo i pogriješiti. Prije svega se pitajte: jeste li svjesni svoje kondicije i jeste li odabrali dobar sport?!

Krenimo redom. Tjelesnu aktivnost dijelimo na aerobnu i anaerobnu. Ovi pojmovi zapravo govore o načinima na koji tijelo dobiva energiju za pokretanje kroz različite tjelesne aktivnosti.

Važno je odmah spomenuti da nijedna tjelesna aktivnost nije isključivo aerobna ili anaerobna. Ovisno o njezinom intenzitetu, dominira jedan ili drugi način dobivanja energije.

Biciklizmom jačate krvne žile, srce i plućaAerobna tjelesna aktivnost

U aerobne aktivnosti ubrajamo hodanje, plivanje, trčanje, biciklizam, planinarenje i slične aktivnosti. Energija za pokretanje mišića dobiva se biokemijskim reakcijama u kojima se tvari iz hrane razgrađuju uz pomoć kisika. Ovakav oblik vježbanja je nižeg intenziteta, a izvođenje samih vježbi duže traje.

Aerobna tjelesna aktivnost čuva zdravlje jer osposobljava tijelo da dostavi što više kisika stanicama. Na taj se način jačaju srce, krvne žile i pluća. Također, dugotrajni i niski intenzitet aerobnih vježbi pojačano iskorištava masti iz tijela kao izvor energije.

Ove su vježbe dobre za psihičko rasterećenje i smanjenje stresa. Zbog razmjerno niskog intenziteta napora koji treba uložiti u vježbanje, aerobna se tjelesna aktivnost preporuča i starijim osobama.

Anaerobna tjelesna aktivnost

U anaerobne aktivnosti spadaju veslanje, trbušnjaci, sklekovi, tenis, squash, vježbanje utezima, kratka i brza trčanja u rukometu ili nogometu. Iako ne izgara masnoću poput aerobnog, ali ovakva vrsta vježbanja zato pomaže izgraditi mišiće.

Anaerobno vježbanje izgrađuje mišićeKod anaerobne aktivnosti mišićne stanice stvaraju energiju iz hranjivih tvari, pa im u biokemijskim reakcijama nije potreban kisik. Ovaj se proces događa u trenutku kad je tijelu potrebna energija istog trenutka.

Za razliku od aerobne, anaerobnu aktivnost karakterizira kratko izvođenje vježbi i visoki intenzitet, a između vježbi ili aktivnosti potrebni su kratki odmori.

Stručnjaci savjetuju da bi rekreaciju trebalo započeti aerobnim aktivnostima. Tek kada krvožilni sustav i pluća ojačaju, preporuča se početi s anaerobnim vježbama.

 D. Šorgić

 Prati nas na Viber Public Chatu!