Preumorni za vježbanje?

zena-vjezbanje-umor

Dosadni oblici treninga, iscrpljenost poslom i ozljede mogu vas omesti u održavanju aktivnog i redovnog plana vježbanja. No uz pomoć pravih savjeta, brzo se možete vratiti na glavni put.

Kada vam se idući put nešto ispriječi, a vi to, naravno, s oduševljenjem prihvatite, probajte ove male motivacijske savjete. Potisnuta strast za vježbanjem, jednostavno će provaliti iz vas!

Vježbanje kao kava s društvom

Posjet teretani pretvorite u pravi mali izlazak. Dogovorite se s prijateljima, koji vježbaju na sličan način kao i vi – tako ćete i u trenucima kada vam se "baš jako ne da", motivirati jedni druge. Istraživanja pokazuju da se, ako imate predanog partnera za vježbanje, i sami bolje pridržavate treninga.

Dorucak nemojte preskakatiPrije svega, kvalitetno jedite

Ako osjećate da vam je energija na izmaku, prije vježbanja pojedite. I sam organizam vam šalje poruku da mu treba dodatno gorivo, pa izaberite između proteinskog ili obroka s ugljikohidratima. Primjerice, vjetar u leđa dat će vam tvrdo kuhano jaje i kriška kruha od cjelovitih žitarica dva sata prije treninga.


Malim koracima naprijed ili prvo obujte tenisice

Ako ste toliko umorni da se jednostavno ne možete zamisliti kako izlazite kroz vrata stana, krenite malim koracima. Prvo obucite odjeću za vježbanje. (Odmorite.) Obujte tenisice. (Odmorite.) Čak i ako vam se i dalje ne da izaći van, sportska odjeća će vam dati više poleta, pa ćete vjerojatno uložiti više energije u kućanske poslove. A i ribanje kupaonice je svojevrsno vježbanje.

Nikad dosta željeza

Željezo je nužno za održavanje visoke razine energije. Dijete, izbjegavanje mesa i jača menstrualna krvarenja mogu dosta smanjiti razinu željeza u organizmu. Suplementi željeza nisu uvijek sasvim bezopasni, pa je bolje da probate sa zdravim namirnicama. Svaki dan pojedite malo nemasnog mesa, tamnozelenog i lisnatog povrća i cjelovitih žitarica. I ne zaboravite citruse i vitamin C, jer oni poboljšavaju apsorpciju željeza koje tijelo dobiva iz povrća.

Vodu pijte i tijekom vježbanjaUnesite više kalorija ujutro

Ako dan započnete hranjivijim obrokom imat ćete više energije tijekom dana. Većina žena, koje su k tome na dijeti, uglavnom jedu manje tijekom dana, a navečer unose više hrane. Ovakva praksa šteti razini energije, a nije dobra ni za gubitak suvišnih kila. Stoga mijenjajte navike i neka vam prva stvar ujutro, umjesto kave, bude dobar, hranjiv obrok.

Uvijek pijte dovoljno tekućine

Dehidrirani organizam nema dovoljno energije kako bi izveo sve one aktivnosti koje ste mu vi namijenili. Istraživanja pokazuju da čak i kada pijete osam čaša vode dnevno, vježbanje od 45 minuta može iscrpiti organizam. Nemojte računati da će vam žeđ signalizirati kada je vrijeme za još jednu čašu. Kako biste izbjegli iscrpljenost, popijte malo vode svakih 15 do 20 minuta tijekom vježbanja.

 D. Šorgić

 Prati nas na Viber Public Chatu!