Probajte 10-minutni trening

fitness, vjezbanje, cucnjevi, cucanj

Ne da vam se provoditi sate u teretani, a nemate puno vremena kod kuće zbog obveza? Ovaj je trening stvoren za vas!

Iako fitness stručnjaci preporučuju između 20 i 60 minuta vježbanja tri puta tjedno za zdravo tijelo i skidanje suvišnih kilograma, većina prosječnih vježbača nema dovoljno motivacije i vremena provesti trening "kako treba". Za njih dolazi rješenje u obliku 10-minutnog treninga koji je osmislio osobni trener Sean Foy.

Ovaj se blic trening temelji na pravilu 4-3-2-1:

  • četiri minute aerobnog treninga visokog intenziteta
  • tri minute vježbi snage
  • dvije minute vježbi snage trupa
  • minuta istezanja i dubokog disanja.

Ova će jednadžba sagorjeti masnoće, učvrstiti mišiće, te općenito govoreći, omogućiti vam prebacivanje u višu brzinu. Iskusni će se vježbači pobuniti kako deset minuta nije dovoljno za pravi trening, no u usporedbi s niti jednom minutom, rezultat je prilično dobar, zar ne?

Ako u potpunosti zaobilazimo vježbanje, naši će se mišići opustiti, izgubit će svoj tonus, što će se odraziti na izgled i samopouzdanje. Glavna isprika većine "ljenjivaca" je nedostatak vremena, ali ovih deset minuta možete odvojiti.

Idealno bi bilo izvesti nekoliko desetminutnih ciklusa, međutim, sve ovisi o tjelesnoj spremi vježbača i motiviranosti. S vremenom kada se tijelo privikne na ovu aktivnost, neki će biti stimulirani i poželjet će trenirati više. To im samo može pomoći.

Koja je tajna jednadžbe 4-3-2-1?

Tajna je izvesti cijeli trening bez pauze. Istraživači su ustanovili kako je intervalno vježbanje najpogodnije za ubrzavanje metabolizma i sagorijevanje masti. Intervalno vježbanje znači naizmjenično vježbanje visokim i niskim intenzitetom.

Ako želite najbolje rezultate, vježbajte rano ujutro, nakon buđenja. Jutarnje vježbanje ubrzava rad srca i metabolizma. Pretjerane kalorije ćemo trošiti na početku dana, nakon čega ćemo dobiti novu dozu energije i svježine.

Tijelu je potrebno 11 sati bez hrane kako bi se okrenulo rezervama energije i iz njih izvuklo potrebnu snagu. Ako izbjegnete kasnu večeru i vježbate natašte, trošit ćete svoje zalihe i povećati učinak vježbanja. Ako ipak morate nešto pojesti, neka to bude grejp ili dvije naranče. Citrusi su saveznici gubitka težine.

Slikovito, Sean Foy savjetuje prehranu prema načelu "semafora". Zeleno svjetlo označava voće, povrće i vodu, žuto svjetlo (usporavanje) simbolizira orašaste plodove, ugljikohidrate cjelovitog zrna i bezmasno meso, dok je crveno svjetlo šifra za namirnice koje se trebaju izbjegavati, kao što su šećeri, masti i alkohol.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!