Tenis: bijelim sportom do sjajne kondicije

tenis

Igranje "bijelog sporta" jača kosti, razvija timski rad, koordinaciju, ravnotežu, poboljšava izdržljivost, funkcije pluća, te čuva od prijeloma kostiju.

Prema temeljitoj metaanalizi objavljenoj u časopisu The British Journal of Sports Medicine, tenis je prikladni fitness trening za bilo koju osobu, jer nudi široku lepezu zdravstvenih dobrobiti, bez obzira koliko ste stari ili mladi.

Analiza citira nekoliko istraživanja koja su pokazala kako redovito igranje tenisa pojačava funkcije srca i pluća, podupire sagorijevanja masnoća, poboljšava koordinaciju i ravnotežu, te pozitivno utječe na gustoću kostiju.

Iako se tenis može igrati u parovima, te tako razvijate timski rad i koordinaciju, igranje jedan na jedan (singles) pruža sjajan aerobni trening, s potrošnjom energije koja je jednaka plivanju, veslanju, dizanju utega, Jazz danceu, planinarenju ili golfu, tvrdi ortoped kirurg i peterostruki olimpijski pobjednik Eric Heiden u svojoj knjizi "Brže, bolje, jače".

Mali tenisači stari između sedam i 12 godina imaju superiornu kardiovaskularnu izdržljivost u odnosu na vršnjake koji se rekreativno bave nekim drugim sportom. Trošenje kisika i njegov kapacitet se smanjuju s godinama, međutim, kada su u pitanju tenisači, njihov sport smanjuje padajuću putanju koju povezujemo sa starenjem.

Čak i igrači stari između 30 i 74 godine koji se umjereno bave tenisom imaju bolje funkcije pluća, a tenisači su dokazano u boljoj formi kada govorimo o metabolizmu – u većoj ih mjeri zaobilazi hiperlipidemija (povišena količina masnoće u krvi).

Nekoliko je istraživanja pokazalo kako igranje tenisa jača kosti (prvenstveno ramenu kost dominantne ruke, lumbalnu kralježnicu i bedrenu kost), neovisno o spolu i dobi igrača.

Istraživajući utjecaj starenja na koordinaciju, stručnjaci su pregledali tenisače stare između 20 i 80 godina i osobe koje ne igraju tenis. Kod tenisača nisu primijetili opadanje koordinacije s godinama, dok je upravo to bio slučaj kod ispitanika koji nisu igrali "bijeli sport".

Najdulji teniski meč trajao je 24 sata i 24 minute, a odigrali su ga Paul Jessop i Lee Marks 22. i 23. lipnja 2002. godine.

Kada govorimo o životnom stilu, tenisači stoje uz bok trkačima i džogerima, koji su smanjili svoje izglede pretilosti, pušenja i konzumacije velike količine alkohola.

Ako ste mislili kako tenis može utjecati samo na vaše mišiće, varate se. Ovaj je sport sjajan za bolje emocionalno zdravlje, tvrde stručnjaci. Tenisači imaju više žara, optimističniji su i imaju više samopoštovanje u odnosu na druge sportaše ili osobe koje se ne bave sportom. Ako želite prekrižiti depresiju, tjeskobu, napetost i ljutnju, uzmite reket u ruku i trk na teren!

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!