Trčanjem do zdravlja

trcanje, dzogiranje, jogging

Nadolezeći dani tjeraju nas na razmišljanje kako se riješiti suvišnih kilograma i dovesti svoje tijelo u bolju kondiciju. Izbora je puno, a razloga još više. Želimo dobro izgledati te imati dovoljno energije.

Neki se odluče za teretanu, neki za planinarenje, a jedna od najpristupačnijih mogućnosti je svakako trčanje.

Trčanje je jednostavno, svima dostupna i prikladna aktivnost. Otiđite u prirodu, na nasip ili park i započnite s trčanjem. Ovo je sigurno i najjeftiniji način rekreacije jer vam uz dobru volju nedostaju samo tenisice.

Zašto trčati?

Sjedimo na poslu, u autu, dok gledamo televiziju. U pravilu, uz sve što nam je moderno društvo donijelo donosi nam i puno sjedenja. Osim zbog boravka na svježem zraku, trčanjem poboljšavate gustoću kostiju, kondiciju, snagu, fleksibilnost i ravnotežu, kao i psihičko rasterećenje i stres.

trčanjePočetak

Početak je uvijek najteži i zato je od presudne važnosti za cilj si postavljati ostvarive zadatke. Ovisno o vašoj fizičkoj spremi, započnite šetnjom ili brzim hodanjem u trajanju od pola sata dnevno. Nakon nekog vremena, počnite s kraćim dionicama trčanja tijekom brzog hodanja. Kada dosegnete stupanj da bez problema možete trčati 30 minuta, počnite s trčanjem tri do četiri puta tjedno s postupnim povećanjem tjedne kilometraže za desetak posto.

Ozljede

Najvažnije je ne pogriješiti u izboru sportske opreme. Ne smije se trčati u prvom paru tenisica koji vam je pao u ruke, nego opremu treba pažljivo odabrati s obzirom na vaše potrebe.

Pretjerivanje u treningu, kilometraži i intenzitetu razlozi su zbog kojih dolazi do ozljede. Zato si ne smijete postavljati nerealne ciljeve koje je nemoguće ostvariti nego bit strpljiv i postepenim napretkom povećavati kilometražu i vrijeme provedeno trčeći.

Pročitajte više: Znate li pravilno trčati?

Osim trčanja, evo nekoliko savjeta kako postati i ostati aktivan:

  • hodajte ili vozite bicikl do posla
  • parkirajte auto daleko od posla, pa se prošećite do ureda
  • izađite iz tramvaja/autobusa dvije stanice ranije i prošećite do odredišta
  • koristite stepenice umjesto dizala
  • igrajte se s djecom ili kućnim ljubimcima, nemojte ih samo gledati
  • češće uređujte vrt ili pospremajte stan
  • plešite!
  • u uredu i autu uvijek imajte par tenisica za trčanje - budite spremni za neplanirane aktivnosti
  • istežite se pola sata
  • neka vam subotnje ili nedjeljno jutro bude rezervirano za grupno druženje (hodanje, planinarenje, trčanje...)

Izvor: She.hr

 Prati nas na Viber Public Chatu!