Vježbanjem do duboke starosti!

stariji-par-starost-vjezbanje-trening-istezanje-trcanje9

Starenje se može definirati kao dob u kojoj ljudi više ne mogu obavljati sve što su mogli u mladosti. No, danas osobe koji redovno vježbaju i u starijoj dobi obavljaju sve što su mogli u 20-ima.

HodanjeUz zdravu prehranu, mentalnu aktivnost i društveni angažman, vježbanje je jedan od ključnih čimbenika za smanjivanje rizika od kroničnih oboljenja, te za održavanje dobrog zdravlja u starijim danima, kažu stručnjaci.  

Zapravo, uz održavanje zdrave težine, vježbanje je kod muškaraca najvažniji faktor pri uklanjanju opasnosti od otkazivanja srca, ili gubitka sposobnosti da pumpa krv. Pokazalo je to istraživanje objavljeno sredinom 2009. godine u časopisu Journal of the American Medical Association. Oni muškarci koji su vježbali pet i više puta tjedno, imali su 11 posto manji rizik od razvoja srčanih bolesti, u usporedbi s 14 posto ispitanika koji nisu vježbali.  

Fizička aktivnost jednako je važna i za žene. Studija koja je uključila 27,000 žena prosječno starih 55 godina, a trajala je 11 godina, pokazala je kako su ispitanice koje su vježbale imale 40 posto manji rizik od srčanog udara, od onih koje su živjele sjedilačkim životom. Studija je objavljena u časopisu Circulation.

"Za stariju osobu, najvažniji organ su njegove noge," kaže doktor Walter Bortz, profesor medicine na sveučilištu Stanford School of Medicine. "Ako su vam noge u dobrom stanju, sve je drugo lakše održavati. Manji je rizik od nenadanog pada ili prijeloma kuka. Srce, mozak, ali i seksualni život lakše ostaju u dobrom stanju".  

Bortz ističe kako nikada nije prekasno za početak vježbanja. "Čak i ljudi u 70-ima uz pravilan odabir vježbi i redovitu aktivnost mogu pojačati snagu, fleksibilnost i aerobni kapacitet", dodaje.

BiciklKoliko bi osoba u zrelim ili starijim godinama trebala vježbati? "Barem tri 30-minutna treninga tjedno, iako je preporučljivo i više", kaže Bortz, a neki stručnjaci preporučuju i pet tjednih treninga.

Ako ste starija osoba koja redovito vježba, sigurno ste već primijetili pozitivna poboljšanja na svom zdravlju; veću razinu dobrog kolesterola, a manju lošeg, gubitak suvišnih kilograma... Također, ako vježbate u paru ili grupi možete sklopiti nova prijateljstva.

D. Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!