U vrijeme PowerPoint prezentacija i skripti profesora, mnogi se odlučuju ne zapisivati bilješke s predavanja. Možda je ovaj korak krivi, jer stručnjaci tvrde kako bolje učimo kada zapisujemo bilješke rukom.
Proces čitanja i pisanja uključuje nekoliko osjeta. Kada pišemo rukom naš mozak prima povratnu informaciju o motoričkoj aktivnosti, zajedno s osjetom dodira olovke i papira. Ovakva je informacija značajno drugačija od one koju dobijemo kada tekst pišemo na tipkovnici računala, tvrde stručnjaci Centra za čitanje Sveučilišta Stavanger.
Ovisno o tome čitamo li slova koja smo napisali rukom ili smo ih natipkali za računalom, aktivni su različiti dijelovi mozga.
Kada pišemo rukom, ostavljamo motoričko pamćenje u senzomotoričkom dijelu mozga, što nam pomaže pri prepoznavanju slova. Ovo sugerira na vezu između pisanja i čitanja, te upućuje kako senzomotorički sustav igra ulogu u procesu vizualnog prepoznavanja prilikom čitanja.
Tako ej Broca regija mozga, koja je povezana s učenjem i čitanjem, znatno je aktivnija ako čitamo glagole povezane s tjelesnom aktivnosti, u odnosu na čitanje apstraktnog glagola koji nije povezan s nekom radnjom.
Ako se na ispitima oslanjate na šalabahtere (nećemo nikome reći), probajte ih pisati rukom. Na taj će način više gradiva “ostati” u vašoj glavi.
K. Horvat