Ovo su 3 najveće dobrobiti ranog ustajanja za zdravlje i raspoloženje

jutro, krevet,

Možda niste jutarnji tip, ali nakon što pročitate koliko vam dobrog ta navika može donijeti, možda postanete...

Nakon što se upali alarm, ili sami rano ujutro otvorite oči, sigurno vam na umu nisu dobrobiti koje će ta navika donijeti. Ali čini se da upravo ona može utjecati i na vaše zdravlje i na raspoloženje. 

Rano ustajanje, ali i odlazak na rani počinak, može imati velike prednosti za osobe koje prate tu navuku. Prema tekstu objavljenom u medicinskom magazinu Yale, osobe koje ustaju rano imaju puno više mogućnosti da se lakše nose s danom i obavezama koje donosi, a ako uz to dodamo i zdravstvene dobrobiti, jasno nam je da je u pitanju zdrava navika. 

1. Dobrobiti za tjelesnu aktivnost

Rano ustajanje bi vas moglo potaknuti na tjelesnu aktivnost, posebno onu  izvan kuće. Potrebno je samo 30 minuta aktivnosti da bi onda pogodovala zdravlju, ali i da bi lakše obavili sve što vas kroz dan čeka. Jutarnja aktivnost će vam dati puno energije, a sigurno ćete biti i bolje volje. 

2. Dobrobiti za raspoloženje 

Prirodno jutarnje svjetlo može pozitivno utjecati na raspoloženje ali i dinamiku spavanja. Razlog je što će prirodno svjetlo pozitivno utjecati na regulaciju sna i melatonina i serotonina, ali i regulaciju  kortizola i melatonina. U studiji provedenoj prije 10 godina se naglašava kako ovaj tip ljudi ima i veću razinu pozitivnih emocija. Što je dobro imati na umu jer pozitivne emocije sigurno pomažu da se bolje prilagodimo okolini i svemu što se od nas tijekom dana očekuj 

3. Zdravstvene dobrobiti 

Prema studiji objavljenoj u magazinu Prednosti prehrane, osobe koje ustaju rano manje su izložene riziku od razvoja bolesti kardiovaskularnog sustava ili dijabetesa tip 2, a isto tako će oni i odabirati puno zdravije namirnice. 

Loše ste volje i bez energije? Ove 4 jednostavne navike će odmah popraviti raspoloženje

Kako lakše ustati ujutro?

Ako želite iskoristiti sve prednosti ranog buđenja poslužite se savjetima koji će vam pri tome pomoći:

  • Postepeno pomičite buđenje na alarmu: Namjestite ga 15 minuta ranije svakog dana kako biste postepeno stigli do cilja. Kako biste izbjegli probleme s ustajanjem, i u krevet otiđite svakog dana 15 minuta ranije.
  • Motivirajte se: Rano ustajanje ne bi trebao biti zadatak, a motivirati bi vas mogla činjenica da ćete imati više vremena za sebe ili da ćete ranije odraditi sve što ste planirali.
  • Nagradite se: Nakon što ste ranije ustali, nagradite se kavom u tišini, kavom s prijateljicom ili polaganim biranjem odjeće za posao.
  • Izađite iz sobe: Nakon buđenja se ne zadržavajte u sobi jer ćete se samo poželjeti vratiti u krevet.
  • Ponekad si dozvolite izležavanje: Za to su odlični dani vikenda, ali dopustite si i dulji odmor ako ste se vratili kasno kući ili ako ste jako iscrpljeni.
  • Izbjegavajte kasne obroke: Pogotovo ako se radilo o začinjenoj hrani koja vam može priuštiti noć bez sna.

Ovi simptomi mogu otkriti manjak željeza u krvi – evo u kojim ga namirnicama ima najviše

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!