Ubrzajte metabolizam: Postoji jedan odličan način, a nema veze s vježbanjem

nocni rad, nocna ptica

Ako se trudite (pa i previše) da izgubite nekoliko kilograma viška, a nekako vam se čini da dijeta i vježbanje baš ne pomažu, odgovor možda nude znanstvenici koji su proveli novu studiju čiji su rezultati objavljeni u magazinu Diabetologia.

Smatraju da bi stvar mogla biti nešto kompliciranija i stvarno bi mogla utjecati na promjene: Kako koristite unutarnju rasvjetu?

Što je metabolizam?

Metabolizam opisuje sve kemijske procese koji se stalno odvijaju u našem tijelu i održavaju nas na životu te čini da svi organi funkcioniraju normalno, poput disanja i probavljanja hrane. Taj kemijski proces zahtjeva energiju, a minimalna količina energije koju tijelo treba da bi se odradili svi procesi se naziva bazalni metabolizam (BMR), a odnosi se na 40 ili 70 posto dnevne potrebe organizma za energijom, ovisno o vašem načinu života. Spor metabolizam se često naziva nizak bazalni metabolizam.

Nova studija

Pregledom 14 pretilih žena i muškaraca, a starih od 40 do 75 godine, znanstvenici su došli do zanimljivih odgovora. Ispitanike su zamolili da ostanu i posebnoj zatvorenoj prostori koja je mjerila rad cijelog sustava čak 40 sati. To je mjerenje dozvolilo da odrede faktore poput: koliko brzo sagorijevaju kalorije i kada troše kalorije, i u trenutku spavanja i u trenutku kada su budni.

Trenerica objasnila 5 razloga zašto biste se trebali prestati vagati

Studija je podijeljena u dva dijela a bazirala se na tome koliko su ispitanici izloženi svjetlosti. U jednoj se oponašalo prirodno jako dnevno svjetlo i noćno, a u drugoj prigušena svjetla. U obje sesije su ispitanici bili u mraku tijekom noći te su imali redovite obroke koje su u ravnoteži držali kalorijski unos ali i unos makronutrijenata.

Uzroci krvi su uzeti od sudionika prije doručka i prije večere, te nekoliko sati nakon obroka kako bi se utvrdila razina triglicerida, inzulina, melatonina i glukoze.

Sve je to igralo ulogu u radu metabolizma, prema riječima Jan-Frieder Harmsena, glavnog autora studije te profesora nutricionizma na znanstvenom odjelu sveučilišta Maastricht u Nizozemskoj.

Kako ubrzati metabolizam?

Studija je otkrila kako boravak na dnevnom jakom svjetlu vodi do sniženja glukoze u krivi prije večere, u usporedbi s rezultatima kod onih koji su proveli dan u prostoriji s prigušenim svjetlom. U kontrastu s tim su znanstvenici objavili kako boravak u kasnim satima na jakom svjetlu može dovesti do smanjenja brzine metabolizma spavanja, što znači da su sudionici konzumirali jednaku količinu hrane ali je kod njih došlo do manje potrošnje kalorija u snu.

Iako je uvijek dobra ideja provoditi vrijeme na otvorenom, Harmsen je izjavio kako se ne moramo oslanjati na vanjsko svjetlo kako bismo iskoristili sve dobrobiti pravilnog odnosa dan – noć.

Svakodnevna konzumacija vitamina D može spriječiti razvoj ovih sve češćih bolesti

"Možemo koristiti svjetlost koja oponašala prirodno svjetlo, a noćni ciklus će sigurno ubrzati rad metabolizma i poboljšati zdravlje. U najmanju ruku, izbjegavanje jake svjetlosti u kasnim satima može utjecati na metabolizam glukoze u velikoj mjeri kako bi se smanjio rizik od nakupljanja viška kilograma", dodaje.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!