Depresivni ste nakon prekida veze? Psihologinja nudi najbolje savjete kako se oporaviti

tuga

Normalno je biti tužan nakon prekida ljubavne veze.

Depresiju može izazvati prekid ljubavne veze, a lako će nastupiti kod osoba koje sebe promatraju kroz prizmu romantičnog odnosa, navodi klinička psihologinja Saunia Ahmad. Često ona neće nestati sama od sebe, posebno ako niste svjesni da postoji. Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da se što prije oporavite. 

Jeste li depresivni ili samo tužni?

Tuga i depresija nisu isto, navodi terapeutkinja Luiza Lobo. Prekid veze može značiti i veliki gubitak, a osvijestiti kako se osjećate može vam pomoći da se brže oporavite i nastavite živjeti. Ako mislite da je u pitanju depresija, obratite pažnju na ove simptome

  • stalno depresivno raspoloženje
  • stvari koje su vas veselile više vam ne predstavljaju puno
  • umorni ste
  • promjene u apetitu
  • manjak koncentracije
  • poteškoće sa snom 

Iako ovi simptomi mogu biti normalna pojava nakon prekida, ako se prepoznajte u 5 simptoma svakog dana kroz dva tjedna, dobar je to pokazatelj da ste možda u depresiji. Evo što savjetuju stručnjaci, kako si pomoći. 

Koje će horoskopske znakove ove godine pratiti sreća? Provjerite jeste li vi među njima

Nastavite dalje 

Prekid zna poremetiti rutinu pa je uspostava iste, ali i redovno kretanje, dobar način da se borite protiv depresije. Aktivnost će poboljšati raspoloženje, a Ahmad navodi kako ne morate na trening, možete hodati ili čitati novu knjigu kako bi popravili raspoloženje. 

Kvalitetan san 

Lobo savjetuje tri stvari prije spavanja: 3 sata prije odlaska u krevet prigušite svjetla, dva sata prije spavanja prestanite sa svim aktivnostima, a jedan sat prije spavanja ugasite sve ekrane. 

Zapišite što osjećate 

Pisanje dnevnika može biti odličan način za suočavanje s negativnim i depresivnim osjećajima, a kada misli zapisujete drugačije ćete procesuirati stvari. Tako možete samo nešto naučiti i lakše nastaviti dalje. 

Loše ste volje i bez energije? Ove 4 jednostavne navike će odmah popraviti raspoloženje

Razgovarajte s prijateljem i budite dobri prema sebi 

Ako vam ovi mali trikovi ne pomažu, razgovarajte s prijateljem ili stručnjakom, navodi Ahmad. Ako se radi o depresiji, stručnjak će vam pomoći razgovorom ali će predložiti i kako kroz terapiju doći do poboljšanja. 

Uvijek budite blagi prema sebi kada se osjećate loše, normalno je da vam je teško i da se osjećate depresivnim. Kritiziranjem sebe nećete ništa postići već samo hraniti negativne misli koje će pogoršati situaciju. 

Izbjegavajte aktivnosti koje vas podsjećaju na prekid

Što god vas podsjeća na partnera trenutno izbjegavajte. Ako ste tako često planinarili, možda biste trebali izbjegavati iste staze neko vrijeme. Kada budete spremni, ništa vas neće sprječavati da se vratite tim aktivnostima, a u njima možete uživati uz prijatelje. 

Ordinacija.hr

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!