Postanite nepušač u 10 koraka

Pusenje, cigareta

Nema pušača koji nije svjestan upozorenja o štetnosti pušenja, otisnutog na svakoj kutiji cigareta. Ali koliko njih uistinu obrati pozornost na to?

Riječi imaju malo utjecaja na stotine tisuća odraslih osoba koje puše. Upozorenja dolaze prekasno za tisuće pušača koji svake godine umiru od bolesti povezanih s pušenjem. Procjenjuje se da će polovica redovitih pušača, ako nastave pušiti, umrijeti zbog pušenja. To je zastrašujuća statistika, koja, nažalost, ipak neće spriječiti ovisnike da zapale cigaretu. Kako se othrvati želji za još samo jednim dimom?

kKad je želja da posegnete za cigaretom neizdrživa, iskušajte sljedeće:

1. Uključite "mentalni prekidač". Zamijenite sliku sebe kao pušača sa slikom kakvi biste željeli biti kao nepušač, pucajući od zdravlja.

2. Duboko dišite. Duboko disanje vas opušta, a dodatni kisik učinit će vas budnijim.

3. Pijte vodu. Pomaže procesu eliminacije otrova, a pritom su vam i usta zaposlena.

4. Perite zube. Kad vam je dah svjež, zar ga zaista želite upropastiti tom lošom i starom navikom?

5. Osvijestite čežnju za cigaretom. Pratite koliko drugo traje čežnja za svakom cigaretom - obično tek minutu ili dvije. Čekajte da prođe kriza i zatim radite nešto drugo.

6. Grickajte integralni kruh. Izbjegavajte zašećerene i masne zalogaje. Integralni kruh će utažiti želju za slatkim, a kako se radi o sporo sagorijevajućim ugljkohidratima, u vašem se organizmu neće ustaliti ritam smanjenja i povećanja razine glukoze u krvi kao što se zbiva kad grickate slatkiše.

7. Ponovno pročitajte plan akcije. Podsjetite se na vaš motiv – zašto želite prestati pušiti.

8. Zamislite druge pušače kao ovisnike. To pomaže oduprijeti se želji za pušenjem kad ste u njihovoj blizini - primjerice u kafiću ili na zabavi.

k9. Učinite nešto jako zdravo i dobro za tijelo. Izađite u šetnju, otrčite nekoliko krugova ili izvodite nekoliko joga vježbi. Nezdravo ponašanje zamijenite nečim što će vam pomoći da se osjećate bolje.

10. Razmislite o svim stvarima u kojima ste u prošlosti uspjeli. U trenucima krize možda se osjetite slabi i nesposobni oduprijeti se želji za cigaretom. Ako se ohrabrite psihički, podsjećajući se na svoje prošle uspjehe, to će vam dati snagu da prebrodite taj teški trenutak.


K. R.

 Prati nas na Viber Public Chatu!