U posljednje vrijeme u poslovnom svijetu najveći naglasak stavljen je na odgovornost voditelja prema svojim ljudima.
Brojna literatura nudi različite modele, principe i primjere dobre prakse koje govore o tajnama vještog rukovođenja. No, nije dovoljno imati knjigu na polici.
Nema uspjeha niti u pasivnom upijanju novih informacija ukoliko ih ne znate efikasno primjeniti u vašoj specifičnoj poslovnoj okolini.
Vaša osobnost u kombinaciji sa setom različitih kompleksnih osobnosti vaših zaposlenika, ono što ste svi skupa donijeli sa sobom u kompaniju (vještine, znanja, iskustva) zahtjevaju naročito pažljiv pristup u odabiru kvalitetne upravljačke strategije i uspostavu primjenjivih komunikacijskih procedura.
Ako i ne radite posao koji volite, postoje načini kako ga možete zavoljeti
Razičite edukacije, treninzi i seminari podižu razinu svijesti voditelja, uprave i vlasnika – da svoj poslovni uspjeh duguju upravo svojim ljudima.
Osobno smatram da ćete iz treninga kreiranih po mjeri vaše kompanije i vaših zaposlenika izvući najveću moguću korist!
Na različite načine promovira se nužna potreba isticanja svakodnevnog poštovanja voditelja prema svojim radnicima.
Svrha je postizanje i osiguravanje ugleda dobrog poslodavca i pouzdanog poslovnog partnera na sve zahtjevnihem tržištu.
A što je s ljudima koji ne poštuju svog šefa?
Je li u redu očekivati da zauzvrat i radnici poštuju razumne poslovne zahtjeve, te trebaju li se i oni odnositi s poštovanjem prema svojim suradnicima i nadređenima?
Kao što je važno da vlasnici i uprava poštuju radnike, tako je i razumno očekivati da radnici poštuju razumne zahtjeve i da poštuju i suradnike i nadređene.
Što se događa kada zaposlenik ne poštuje svog šefa?
Kada jedan zaposlenik ne poštuje svojeg poslodavca ili suradnike, takvo ponašanje se ne smije ignoritati.
Osim što svojim ponašanjem takav zaposlenik usporava poslovne procese, pa tako negativno utječe na radni učinak, popuštanjem i dopuštanjem takvog ponašanja uzrokuje se i popratna dugoročna šteta. Naime, otvaraju se vrata opasnosti od otrovne kulture ponašanja i ostalim zaposlenicima, te time opasno ugroziti poslovanje i narušiti kredibilitet kompanije.
Ako imate zaposlenika koji ne poštuje vas ili druge menadžere, vrijeme je da poduzmete akciju. Dopuštanje neposlušnosti može zatrovati čitav tim, uništiti organizacijsku kulturu, firma će steći lošu reputaciju u javnosti i aktivno će se ugroziti vaše poslovanje.
Zaposlenici koji promatraju kolegu neprimjerenog ponašanja, lako mogu steći dojam kako je njemu sve dopušteno. A zatim mogu i sami razvijati slične oblike poslovne nekulture.
Nove tehnologije utječu na poslovne procese! Kako im se prilagoditi?
Kakve će štete pri tome pretrpjeti vaše poslovanje?
- Prvo ćete primjetiti da vam najbolji ljudi odlaze.
- Kada ćete krenuti u potragu za novim zaposlenicima, imat ćete slab odaziv i loš izbor mogućih kandidata.
- Zatim ćete uzeti najmanje lošeg kandidata i dati mu priliku da se pokaže. Šanse za uspjeh u ovakvim okolnostima su 50 : 50.
- Ukoliko uspijete od takvog kandidata dobiti motiviranog zaposlenika, iskreno čestitam!
- Ukoliko ne uspijete, čitav proces traženja i selekcije morat ćete raditi iznova, dok će u međuvremenu trpjeti posao (i ljudi koji su unatoč svemu odlučili ostati lojalni). Troškove ponavljanja ovog dugotrajnog procesa, procese ponovnog uhodavanja, mentoriranja i ulaganja u stručne edukacije novog zaposlenika da ne spominjem!
- Sasvim je realno za očekivati veće zastoje u radnim procesima.
Doći će do vidljivog opadanja morala kod onih zaposlenika koji žele raditi:
- u efikasnom sustavu,
- prema jasno definiranim pravilima,
- u kompaniji gdje postoje jasne strategije, organizacijska struktura, korporacijska kultura i propisan poslovni bonton, te gdje se precizno zna koji je red i poredak.
I na koncu, najveću financijsku štetu će učiniti loša slika vaše kompanije u javnosti! Sve češće ćete nailaziti na otkazivanja/i/ili neprodužavanja ugovora o suradnji vaših poslovnih partnera.
Dugo i teško stečeno povjerenje vaših kupaca teško da ćete uspjeti vratiti. Sasvim opravdano!
I kakvu akciju tada treba poduzeti?
Način rješavanja ovisi o okolnostima u kojima se odvija svaki pojedini slučaj.
No bez obzira na slučaj, prema svakom zaposleniku koji stvara probleme morate pristupiti izravno, dokumentirano i sa jasnim ukazivanjem na mjere koje ćete morati poduzeti (od ukora, premještanja na nižu poziciju sa manjom plaćom, lošijim radnim uvjetima, a u krajnjem slučaju otkaz).
Nije svejedno radi li se o nenamjernom incidentnu ili o ozbiljnom kršenju radne etike i procesa.
Anksiozni ste ako nemate mobitel uz sebe? Evo kako pametni telefoni štete mentalnom zdravlju
A kako ćete uspjeti utvrditi razliku?
Upravo u toj razlici leži i ključ rješenja ovog složenog problema
- Voditelji razvijenih komunikacijskih vještina imaju i veće uspjehe u detektiranju, postavljanju „dijagnoze“ i iznalaženjem optimalnog rješenja.
- Voditelji koji nemaju razvijene komunikacijske vještine najbolje je da se konzultiraju s osobom od relevantnog iskustva i povjerenja, prije nego uopće započnu nimalo ugodan proces rješavanja. To može biti kolega voditelj, voditelj na višoj razini, voditelj službe ljudskih potencijala ili konzultant specijaliziran za ovo područje.
- Događaju se slučajevi koje nije moguće riješiti direktno, već ih je potrebno proslijediti na višu voditeljsku razinu (slučaj može doći i do Uprave).
- Također postoje slučajevi za koje je najbolje angažirati vanjskog suradnika (miritelja/medijatora).
U svakom od navedenih primjera najvažnije je što prije pristupiti riješavanju uočenog slučaja neprimjerenog ponašanja, kako bi se spriječila daljnja eskalacija problema.
Što bi bio Elvis Presley da nije bio pjevač? I što su o uspjehu rekli Oprah Winfrey, Thomas Edison…
Foto: Shutterstock