Hrana i recepti

Hrana i recepti

Evo što se događa vašem organizmu ako često jedete jagode

Shutterstock

Ispostavilo se da sa svojim visokim sadržajem hranjivih tvari i antioksidansa te sitne crvene slatke bobice jagode nude više od divnog okusa.

Zdravstvene prednosti jagoda

Mogu ublažiti upalu
Jagode su bogate antioksidansima i vitaminom C, prirodnim protuupalnim tvarima koje pomažu smanjiti kroničnu upalu i s njom povezane zdravstvene probleme. Prema studiji iz 2021. antioksidansi pronađeni u jagodama mogu pomoći u prevenciji i upravljanju stanjima povezanim s upalom, kao što su kardiovaskularne bolesti i dijabetes.

Jagode su posebno bogate antioksidansima, poput vitamina C, flavonoida i fenolnih kiselina. Antioksidansi koji se nalaze u jagodama povezani su s poboljšanjem upale. Istraživanja pokazuju da konzumacija jagoda također može povećati vaš ukupni antioksidativni status, kaže Brittany Lubeck, registrirana dijetetičarka i spisateljica o prehrani, za EatingWell.

Shutterstock

Mogu smanjiti rizik od srčanih bolesti
Zahvaljujući visokim razinama spojeva koji vole srce poput antocijana, istraživanja pokazuju da jagode mogu pomoći u zaštiti vašeg kardiovaskularnog sustava podržavajući zdrav krvni tlak i razine kolesterola. Ove dobrobiti za zdravlje srca smanjuju kardiometaboličke čimbenike rizika koji dovode do kroničnih stanja poput bolesti srca.

Ako želite smanjiti rizik od raka, zaboravite na ovu hranu

Konzumiranje jagoda može smanjiti rizik od srčanih bolesti. Različite studije otkrile su prednosti konzumiranja jagoda ili dodataka prehrani od jagoda za zdravlje srca. Iako su rezultati proturječni, neke studije pokazuju da konzumacija jagoda smanjuje lipide u krvi i sistolički krvni tlak, kaže Lubeck.

Shutterstock

Mogu poboljšati zdravlje mozga
Polifenoli u jagodama — koji djeluju kao antioksidansi — mogu pomoći u održavanju kognitivnih funkcija tijekom starenja, poboljšati zdravlje mozga i podržati mentalnu oštrinu.

Smatra se da jagode imaju neuroprotektivne učinke. Dugotrajna konzumacija jagoda povezana je sa sporijim stopama kognitivnog pada s godinama, kaže Lubeck.

Shutterstock

Mogu poboljšati probavu
Sa svojim visokim sadržajem vlakana, jagode mogu pomoći u održavanju zdrave probave, spriječiti zatvor i hraniti korisne bakterije u vašim crijevima.

Vlakna su neophodan dio zdravlja probavnog sustava, cjelokupnog metaboličkog zdravlja, zdravlja srca i više. Unos dovoljno vlakana dnevno može čak smanjiti rizik od određenih vrsta raka, objašnjava Lubeck.

Shutterstock

Mogu poboljšati kontrolu šećera u krvi
Studije pokazuju da jagode mogu pomoći u smanjenju inzulinske reakcije i poboljšati inzulinsku rezistenciju. Njihov visok sadržaj vlakana također pomaže u usporavanju apsorpcije šećera, što ih čini fantastičnim izborom za regulaciju razine šećera u krvi.

Jagode imaju nizak glikemijski indeks, što znači da ne uzrokuju brze skokove razine šećera u krvi, kaže Lubeck.

Shutterstock

Nutritivna vrijednost jagoda

Jedna šalica cijelih jagoda (otprilike 144 grama) sadrži sljedeće:

  • Kalorije: 196
  • Ukupni ugljikohidrati: 11 g
  • Dijetalna vlakna: 3 g
  • Ukupni šećeri: 7 g
  • Bjelančevine: 1 g
  • Ukupna mast: 0 g
  • Zasićene masti: 0 g
  • Natrij: 1 mg
  • Kalij: 220 mg
  • Magnezij: 19 mg
  • Vitamin A: 17 IU
  • Folat: 35 µg
  • Vitamin C: 85 mg

H.A.

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo