Niži tlak uz kelj i kupus

kupus

Češnjak je dobio pojačanje protiv visokog krvnog tlaka! Kelj i kupus ga drže pod kontrolom.

Stručnjaci takvo svojstvo pripisuju velikim količinama glutaminske kiseline. U svom su se istraživanju koncentrirali na prisutnost pet amino kiselina u prehrani preko 4.600 ispitanika, starih između 40 i 59 godina.

Kelj možete kuhati u vodi ili na pari, pirjati, puniti nadjevom ili pržiti, te poslužiti kao toplo predjelo, juhu, prilog ili glavno jelo.

Rezultati su pokazali kako se tlak ispitanika snizio većom konzumacijom hrane koja sadrži upravo glutaminsku kiselinu, kao što je kelj ili kupus.

"Iako glutaminska kiselina može djelomično objasniti povezanost između proteina iz povrća i niskog krvnog tlaka, ne postoji čarobni recept za sprječavanje visokog tlaka, jer su proteini povrća i glutaminska kiselina sadržani u širem uzorku namirnica", ograđuje se epidemiolog Ian Brown, autor studije.

Dotičnu kiselinu nalazimo u svim vrstama mesa, mliječnim proizvodima, peradi, ribama i riži. Liječnici ne preporučuju konzumaciju putem dodataka prehrani, nego svježi oblik namirnica.

K. Horvat

 

 Prati nas na Viber Public Chatu!