Pravilnom prehranom protiv upala i kolesterola

jecam, zitarice

Švedski su stručnjaci htjeli ustanoviti koliki je preventivni učinak konzumacije već odobrenih zdravih namirnica.

U svoje su istraživanje uključili 44-ero zdravih, ali preteških osoba starih između 50 i 75 godina. Njihov je zadatak bio jesti hranu za koju se smatra da smanjuje male upale u organizmu – stanje koje može djelovati kao okidač za metabolički sindrom i pretilost, dijabetes tipa 2 i krvožilne bolesti.

Mjesec dana su se hranili namirnicama koje su bile bogati izvor antioksidansa, niskog glikemijskog indeksa (što znači da polako otpuštaju ugljikohidrate, ne izazivaju nagli porast šećera u krvi i duže nas drže sitima), omega masnim kiselinama, namirnicama od cjelovitog zrna, probioticima i viskoznim dijetalnim vlaknima. Točnije, konzumirali su riblje ulje, ječam, proteine soje, borovnice, bademe, cimet, ocat i kruh od cjelovitih žitarica.

Na kraju jednomjesečne dijete, rezultati su bili izuzetno pozitivni: ispitanici su uspjeli smanjiti razinu lošeg kolesterola za 33 posto, razinu lipida za 14 posto, tlak za osam posto, dok se razina markera rizika za krvne ugruške smanjila za čak 26 posto. Marker upale u tijelu se također smanjio, a ispitanicima se poboljšalo pamćenje.

"Nadamo se da će ovi rezultati inspirirati više intenzivnih preventivnih pokušaja u društvu. Nije moguće reći koje točno namirnice imaju jači ili slabiji utjecaj na rezultate. To je i cilj. Vjerujemo u zamisao kombiniranih učinaka. Lijekovi ili specifični proizvodi sa zdravstvenim posljedicama utječu na jedan ili možda dva faktora rizika, međutim, kombinacijom namirnica možete jednostavno i učinkovito djelovati na parametre rizika istovremeno", objasnio je Inger Bjorck, profesor nutricionizma Sveučilišta Lund, ujedno i voditelj studije.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!