Kako izbjeći gomilanje kilograma tijekom blagdana?

Hrana, rucak, Bozic

Božić i Nova Godina još su jednom pred nama, vrijeme je slavlja koje u našoj kulturi uključuje i bogat blagdanski stol.

Blagdanski dobitak koji svakako ne planiramo jest i manje ili više kilograma težine viška, ovisno koliko se predamo blagdanskom raspoloženju. Ipak, tome ne mora biti tako, a rješenja su kao i uvijek u prirodi, vrlo jednostavna, a mjere predostrožnosti svakom primjenjive.

Branimir Dolibašić mr. Branimir Dolibašić, nutricionist

„Prije svega treba znati rasporediti vrijeme, svakako nije korisno provesti maksimalan broj sati pred televizorom. Cilj je da uplanirate zdrave tjelesne aktivnosti u kojima ćete omogućiti svom tijelu da aktivnošću poništi ili barem dijelom umanji posljedice viška unosa hrane. Primjerice, nakon obilnog obroka vrlo je korisno prošetati 15 minuta žustrim hodom, kako bi se destimuliralo masno tkivo (skladište) na pohranu, a mišićno tkivo (motor) stimuliralo na potrošnju energije. Izvedite sebe petanestak minuta na zrak i potaknite potrošnju energije“, savjetuje mr. Branimir Dolibašić, vodeći hrvatski nutricionist.

Umjesto klasičnih slatkih ili slanih grickalica tipa čipsa i krekera, možete odabrati suho voće poput čipsa od jabuka ili banana. Umjesto žestokih alkoholnih pića, možete spremiti kompot sa začinima. Umjesto kremastih kolača koji će vas samo opteretiti mastima i šećerom za par sekundi okusa, možete uvesti lagane proteinske shakeove.

„Jedna od najčešće zaboravljenih tajni kako pobijediti suvišan unos kalorija je i konzumacija vlakana. Prehrambena vlakna dat će prazni sadržaj vašim obrocima, i tako realno smanjiti unos hrane, a povećati njenu zasitnost. Pritom nećete imati problema i potrebe za detoksikacijom, koja treba slijediti poslije neumjerenih blagdana,“ napominje Dolibašić.

kŠoping i blagdanske svečanosti koje okupljaju veći broj ljudi u ovo doba godine mogu predstavljati pravi izazov za naš imunitet. Kako se obično u isto vrijeme poklapaju završne poslovne obaveze i trčanje da se sve pripremi za blagdan, stanje imuniteta je važna stavka zdravlja. Dobro je podržati svoj imunitet vitaminom C ili unosom esencijalnih omega masnoća koje tradicionalni i moderni kolači uglavnom ne sedrže. Ako se na vrijeme ne pobrinemo za svoj imunitet, moguće je da blagdane provedemo u krevetu s temperaturom, čajevima i lijekovima, a blagdansku trpezu gledamo sa sjetom u očima.


Ordinacija.hr

 Prati nas na Viber Public Chatu!