Ne postoji tako nešto kao najzdravije povrće? Nutricionistica objasnila zašto

tanjur povrce

Cijeli ste život slušali kako je važno jesti voće i povrće, ali u zadnje vrijeme se sve češće navodi kako je jedno povrće bolje od drugo.

Vjerojatno i vi više volite jesti voće od povrća (osim kada vam se posluži lijepo servirano u restoranu) , ali ako znamo da su i jedno i drugo prepuni nutrijenata i vitamina, svejedeno je za čime češće posežete. Možda vas muči i pitanje koliko točno voća i povrća morate imati na tanjuru kako biste zadovoljili sve potrebe organizma. I to je dobro pitanje i na njega je pametno znati odgovor. 

Vratimo se na povrće koje često izbjegavamo. Amy Gorin, nutricionistica, ističe kako sadrži važne antioksidante koji će pomoći kod smanjena upala, pa i prevencije kroničnih bolesti kao što su bolesti srca, dijabetes tip 2 i rak, a to sve stoji i u rezultatima studije iz 2012. godine čiji su rezultati objavljeni u stručnoj literaturi. Kako povrće sadrži puno vlakana i proteina, ono će vas zasititi na dugo vremena, a kako su bogate vodom, pomažu kod gubitka kilograma. 

Dva jaja nisu dovoljna količina proteina za doručak- evo što im još trebate dodati

Brokula, cikla, cvjetača, šparoge, luk, mrkva, paprika, špinat, kelj, rikula, miješano povrće, rotkvice, mahune, tikvice, rajčice, prokulice, gljive... sve vam je na raspolaganju, na vama je samo da redovito konzumirate povrće. Ako vas zanima koje odabrati i koliko pojesti kako biste što zdravije jeli, niste sami, a mi donosimo nekoliko važnih informacija koje biste trebali zapamtiti.

Koliko porcija povrća morate pojesti u danu? 

Američka agencija za hranu savjetuje dvije i pol porcije povrća na dan (oko 200 g), a Američka udruga za hranu navodi da je potrebno pojesti od dvije do 5 porcija povrća u danu.

Što sadrži jedna porcija povrća? 

Ove bi vam mjere mogle pomoći da shvatite što bi bila jedna porcija povrća

  • 150 g svježe salate 
  • 75 g kuhanog špinata
  • 75 g malih mrkvi
  • 100 g paprike
  • 90 g brokule

Koje je povrće najzdravije? 

Ako želite izgubiti višak kilograma, savjet je da jedete luk, brokulu, kelj, špinat i karfiol jer imaju malo kalorija i škroba, za razliku od krumpira i tikve. No svako bi povrće imalo zeleno svjetlo na listi zdravih namirnica, pa jedite što želite a kao u vijek raznolikost je najbolji put. 

"Ne bih preporučila da sav fokus bude na vlaknima, a isto tako ne bih uspoređivala količinu nutrijenata u njima, jer je uvijek raznolikost najvažnija"; navodi nutricionistica Amanda Baker Lemein. 

Kako znati da ste na pravom putu kada je u pitanju konzumacija povrća?

Ako vam ove preporučene mjere zvuče kao previše povrća, možete svaki obrok učiniti i zanimljivijim kako biste lakše pojeli potrebnu količinu. 

Nutricionistica otkrila što jede svaki dan i priznaje: Nisam fan voća, ali...

Gorin navodi kako je najbolji način da to postignete tako da stavite povrće na svaki tanjur, kada nešto grickate ili kada imate kompletan obrok. Možete učiniti i da sve bude ukusnije pa možete povrće blanširati, ili naprimjer luk dodati u juhu, a šparoge možete peći na tavi kako bi bile ukusnije. Bit će vam isto tako puno lakše ako jedete raznoliko povrće kako vam ne bi dosadilo. 

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!