5 glavnih uzročnika grčeva u mišićima i spastičnosti koje morate izbjegavati

noge

Ako ste vi, ili netko u obitelji, imali povrede kičme ili moždani udar te multiplu sklerozu, možda vam je poznat termin spastičnost, koja diljem svijeta otežava život oko 12 milijuna ljudi.

Što je ustvari spastičnost?

Često do nje dolazi radi povrede ili poremećaja dijelova u mozgu i leđne moždine koji kontroliraju mišiće i reflekse opuštanja i stiskanja istih. Stanje uzrokuje neželjeno grčenje i opuštanje mišića, kao i ukočenost zglobova, što može biti neugodno ali i bolno stanje.
Na sreću, postoje razni tretmani, ali i koraci koje možete sami poduzeti kako biste spriječili pojavu boli. Ovo su opasni faktori pa ih zapamtite.

1. Ekstremna hladnoća

“Ekstremne temperature mogu poremetiti komunikaciju između mišića i mozga te tako pogoršati simptome“, pojasnila je Natalie Diaz, liječnik neurolog iz Santa Monike. Kod nekih osoba i temperatura tijela može biti problematična, ali je uobičajeno da hladnoća u okolini može samo pogoršati stanje, navodi Amit Sachdev, dr. i direktor odjela neurologije sveučilišta Michigan.

Ako imate ovu bolest, oprezno s lubenicom - liječnica upozorava na što trebate paziti

Jedna je mala studija provedena nad 29 osobe, koje su imale ili multiplu sklerozu ili moždani udar, zaključila kako u 70 posto slučajeva pate od pogoršanja simptoma kada su izloženo jakoj hladnoći – bilo da se radi o vanjskoj temperaturi zraka ili klima uređaju.
AKO primijetite da se simptomi pogoršavaju radi temperature, maknite se s hladnoće što prije, a koristiti se možete zagrijanim dekama ili ručnicima tako da ih stavite da područje gdje se grčevi javljaju. No nikako se nemojte nasloniti uz peć ili klimu pojačati na najvišu temperaturu jer i toplina može raditi protiv vas.

2. Jak umor i iscrpljenost

Vrijedi u ovom slučaju isto što i za hladnoću; ista je studija otkrila kako jak umor može uzrokovati i kod 80 posto pacijenata jake grčeve. To se događa jer mnogi pacijenti cijeli dan napeto prate svoje stanje i pokušavaju se koncentrirati na opuštanje mišića što oduzima puno energije i kognitivnog napora. Kada ste umornu, dodaje dr. Sachdev, mozak nema jednaku količinu snage kako bi kontrolirao grčenje.

Pomoći će naravno dovoljno odmora, mada ponekad simptomi mogu stvarno otežati miran san. Ako je to i vaš problem porazgovaraju s liječnikom što možete učiniti kako biste kontrolirali problem.

3. Stres

Stres će naravno pogoršati stanje, iz istog razloga kao i umor i nećete imati dovoljno koncentracije kako biste radili na opuštanju mišića, pa je tako sve što može značiti dodatni teret za mozak je problematično.  Često se stres i iscrpljenost vežu jedno za drugo pa bi bilo potrebno prvenstveno riješiti probleme sa snom – terapija kod stručnjaka ili čak tjelesna aktivnost kojoj biste se mogli posvetiti kratko svakog dana.

Što možete napraviti ako vam kosa ispada? Stilistica otkriva najčešće pogreške koje radimo kod kuće

4. Infekcije

Osobe koje imaju ovaj problem često dožive jače simptome ako imaju i infekciju, bilo da se radi o onoj urinarnog trakta ili respiratornih infekcija. Kako infekcija ne bi oduzela vine resore organizmu, svakako razgovarajte s liječnikom. Ako se dakle simptomi pogoršavaju u kratkom roku, moguće je uzrok infekcija. Infekcije se na sreću mogu liječiti antibioticima pa ne ignorirajte problem.

5. Promjene u probavi

Zatvor ili proljev  mogu također utjecati na vaše stanje, ističe dr. Aloysia Schwabe,“Što god je povezano s boli može samo pogoršati grčeve“, dodala je. Bol će oduzeti mogućnost koncentracije na primarni problem, pa ako vas muči proljev, koncentrirat ćete se na tu bol, a manje na koordinaciju mišića i njihovo opuštanje.

Za zatvor pokušajte jesti više vlakana i konzumirajte više vode dok simptomi ne odu. Ako je u pitanju proljev jedite banane, rižu, sok od jabuke i tost, a ako se situacija ne poboljša, posjetite liječnika.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!