Liječnica otkriva 5 "magičnih namirnica" koje uvijek dodaje prehrani za jak imunitet

gljive

Puno je načina kako možemo ojačati imunološki sustav, a hrana je jedan od njih.

Čini se da svakih nekoliko tjedana dolaze nove informacije o supernamirnicama koje trebamo konzumirati. No imunologinja, dr. Heather Moday, smatra kako je svaka namirnica koja je bogata vitaminima i mineralima superhrana za imunitet. 

Ipak, neke namirnice se ističu od drugih. Evo o kojih se 5 namirnica radi, a koje mogu ojačati i zaštiti imunološki sustav. 

1. Gljive

Gljive su poznate kao omiljena namirnica već tisućama godina, a danas je moderna znanost pojasnila dodatno brojna dobra svojstva ove namirnice, a ovisno o vrsti, ona može utjecati na aktivnost imuniteta. 

"One koje ja najviše volim su zec gljive, koje se odlično uklapaju u razna jela, ali mogu povećati broj citokina, koji će pomoći pri stimulaciji  staničnog imunološkog odgovora kada ga napadnu bakterijske infekcije. Jako volim i shiitake gljive a studije su do danas i pokazale kako pružaju dobrobiti imunološkom sustavu koji će se lakše boriti protiv virusa i stanica raka.", zaključuje. 

Hrastova sjajnica je gljiva koja se pokazala odličnom u nekoliko studija jer će pojačati odgovor citokina koji će pak pojačati efekt kemoterapije. Dodatno se pokazalo kako ekstrakt ove gljive jača imunološki odgovor protiv nekih vrsta herpesa zostera. Kako su malo pretvrde za jelo, najbolje ih je uzimati u kapsulama. 

2. Đumbir 

Đumbir ima nekoliko jakih protuupalnih svojstava a uz to djeluje kao antioksidant. Kako sadrži i đinđerol, bioaktivnu supstancu koja se pokazala kao obećavajuća kod prevencije kardiovaskularnih bolesti snižavajući razine oksidativnog stresa u krvnim žilama, kao i upalnih procesa u području srca. Studije su do danas pokazale  kako ekstrakt đumbira može prevenirati alkoholnu bolest jetre te prevenirati oštećenje jetre koja može biti posljedica kemoterapije. "Često preporučujem đumbir pacijentima koje muči mučnina, nadutost ili problemi s probavom. Možete ga koristiti svježeg ili od njega napraviti čaj", pojašnjava Moday.  

3. Brokula 

Puno se pažnje odnedavno daje brokuli, navodnim izvorom najjačeg biokemijskog spoja koji će podržati zdravlje imunološkog sustava: Sulforafana. Sam po sebi se pokazao kao sastojak koji će povisiti razine nekoliko komponenti  antioksidanata. NRF-2 je jedna od komponenti u našim stanicama a naziva se i glavnim regulatorom antioksidanata što znači da će samo povećati proizvodnju nekog drugog. 

Ovo je 5 iznenađujućih uzročnika razvoja raka, upozoravaju liječnici

NRF-2 može igrati veliku ulogu u smanjenju upalnih procesa koje se vide kod nekoliko stanja, poput raka, KOPB-a ili bolesti jetre. Najbolji način za konzumaciju brokule je u sirovom obliku, na primjer u salata, jer se sulforafan lako uništava prilikom kuhanja. 

4. Češnjak 

Ne samo da će svako jelo biti radi njega ukusnije, on sadrži i brojne komponente koje reguliraju imunološki sustav. Studije provedene o češnjaku povećavaju rad NK stanica, vrste imunoloških stanica koje mogu ubiti stanice tumora ili stanice koje je napao virus. U isto vrijeme će on sniziti kolesterol i krvni tlak. 

Dobar je za zdravlje iz još nekoliko razloga: 

  • Bogat je vitaminom C koji je koristan pri zaštiti od prehlade te unutarnjih infekcija.  
  • izvor je organosumpornih spojeva (poput alicina) koji imaju imunomodulatorna svojstva i ublažavaju simptome gripe i prehlade.
  • Neka istraživanja pokazala su kako je češnjak odličan za kontroliranje, ali i smanjenje tjelesne težine.  
  • Češnjak poboljšava izgled kože jer pospješuje elastičnost kože, a usporava i starenje.   
  • Preliminarne studije su pokazale da nanošenje posebnog češnjaka topivog u masti na bradavice rezultira nestankom bradavica u roku od dva tjedna. 

5. Kurkuma 

Ako ste treba odabrati jedna komponenta koja će podržati zdravlje imunološkog sustava onda je korijen kurkume. Tu prekrasnu žutu boju daje kurkumin, koji ima brojne dobrobiti. 

  • snižava razinu kolesterola i kortizola
  • može spriječiti promjene u imunološkom sustavu
  • smanjuje otoke na zglobovima 

Odličan je začin za kuhanje iako može utjecati na to da zubi poprime žutu boju. Kako se ne apsorbira dobro u probavi, trebalo bi ga puno jesti kako bi se primijetili promjene u imunološkom sustavu. 

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!