Ne možete zaspati i budite se umorni? Ako jednostavno ugrijete stopala, vaš problem je riješen

Shutterstock 624607985krevet

Znanstveno dokazan razlog da odete u kupovinu!

Nositi ili ne nositi čarape u krevetu? Kontroverza oko ovog pitanja je aktualna već godinama, a na sreću konačno smo došli do odgovora. Ne baš mi, ali znanstvenici su to odradili za nas.

Čarape baš ne moraju biti dio zavodljive odjeće, ali je dokazano kako će nošenje istih tijekom spavanja stvarno nešto dobro i učiniti. Stručnjaci iz američke Organizacije za san pišu: „Ako stopala zagrijete ona bi mogla javiti mozgu da je vrijeme za spavanje. A kako se tada i krvne žile šire u stopalima i rukama, toplina će se prenositi cijelim tijelom i ono će biti spremno za san.“.

Drugim riječima, topla stopala znače da ćete imati i puno mirniji san, ali čete i usnuti puno brže. Ako vas nismo uvjerili, postoji i znanstveni dokaz do kojeg se došlo velikim istraživanjem, a rezultati su objavljeni u Internacionalnom magazinu za znanost. Otkrivaju kako ćete s čarapama na nogama zaspati i do 15 minuta ranije nego ste navikli.
Uz to je zgodno spomenuti da će nošenje čarapa u krevet pomoći kod valunga ali i pojačati doživljaj orgazma! Čak i tradicionalna Kineska medicina potiče stvaranje ove navike, posebno radi fokusa na poboljšanu cirkulaciju.

Upitali smo ljekarnicu što kupiti za jačanje imuniteta i zdravlje, evo što nam je rekla

Hladna stopala mogu iscrpiti energiju iz tijela i usporiti protok energije do vitalnih organa i krvi kroz tijelo. Iz tog razloga želimo potaknuti cirkulaciju prije odlaska u krevet kako bi cijeli organizam bio u ravnoteži“, dodala je dr. Elizabeth Trattner, stručnjakinja za kinesku medicinu. Dodaje kako hladnoća onemogućava dobru cirkulaciju, ali ju zato toplina potiče, pa će vas isto tako topla kupka pred odlazak na počinak uspavati.

Loša cirkulacija može uzrokovati i fizičke probleme

Simptomi loše cirkulacije mogu se javiti i kroz dana kada obavljate uobičajene zadatke. Osjećaj utrnulosti ili trnaca u ekstremitetima mogu otkriti lošu cirkulaciju, a isto čine i grčevi ili bol koja se javlja na različitim dijelovima tijela. Puno je i razloga zašto može doći do slabe cirkulacije.

Reumatoidni artritis češće pogađa žene, a uglavnom se pojavljuje u dobi između 20. i 45. godine

Što još potiče cirkulaciju?

Na sreću postoje neki trikovi koji će vam pomoći da potaknete cirkulaciju pa tako možete vježbati jogu ili lagano masirati tjeme, što bi navodno trebalo potaknuti kretanje krvi kroz organizam. Evo još nekoliko načina.

  1. Za dobru cirkulaciju pijte dovoljno vode, a poželjni su i biljni čajevi bez dodanog šećera. Najbolje je uzimati tekućinu ravnomjerno cijeli dan, jer kad osjetite žeđ, to znači da je već nastupila dehidracija.
  2. Važna je i pravilna prehrana - ne preskačite obroke i jedite što više svježeg voća i povrća.
  3. Neispavanost i umor usporavaju metabolizam te se tako pojačava osjećaj hladnoće u tijelu.
  4. I stres može biti uzrok hladnih nogu. Kad smo pod stresom, u tijelu se pojačano izlučuje adrenalin i sužavaju se krvne žile, pa se zbog otežane cirkulacije pojavljuje osjećaj hladnoće. Istraživanja su pokazala da stres “ohlađuje” organizam i tako što dovodi do hiperventilacije (ubrzanog disanja) zbog čega se pojavljuje neravnoteža izmjene kisika i ugljičnog dioksida u krvi. Stoga se organizam može uravnotežiti i “ugrijati” vježbama disanja i drugim tehnikama opuštanja.
  5. Prestanite pušiti i pazite što pijete - osjećaj hladnoće pojačava se uzimanjem kofeina, nikotina i alkohola.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!