Provjerite 10 navika osoba koje nikada nisu bolesne, otkrivaju ih liječnici

zena, Shutterstock 500004415

Male promjene u rutini mogu pomoći da se osjećate bolje.

Ako želite ojačati svoju zaštitu i biti i ostati zdravi, pročitajte savjete liječnika i stručnjaka koji su prikupili podatke o time što rade pacijenti koji su uvijek zdravi. 

1. Cijepite se

Dr. Michael Sherman, podsjeća kako nije samo cjepivo protiv COVID-a važno već i svako rutinsko cjepivo na koje se često zaboravlja a upravo su oni dizajnirani tako da zaštite zdravlje svakog pojedinca. 

“CDC savjetuje cijepljenje protiv gripe, a tu su i hepatitis B, a kod starijih od 65 godina i onih koji imaju bolesti pluća, savjetuju i cjepivo protiv upale pluća. Cjepivo protiv tetanusa bi se trebalo primati svakih 10 godina. 

2. Spavajte 

Kvalitetan san koji traje između 8 i 10 sati je važna stavka dobrog zdravlja, navodi dr. Amelia Narcisi. Stručnjaci za san kažu kako je on neophodan za prevenciju, a osobe koje spavaju samo 6 sati svake noći imaju 30 posto veće šanse da će se zaraziti virusom ako mu budu izloženi. Osobe koje spavaju 8 sati imaju 17 posto manje šanse da će se razboljeti radi virusa prehlade. 

3. Izbjegavajte zaslađene napitke 

"Gazirani sokovi, voćni sokovi sadrže puno šećera", navodi nutricionistica Nicole Lindel. Previše šećera je posebno opasno za osobe koje imaju dijabetes, ali ustvari nitko u njemu ne bi trebao pretjerivati. Visoke količine šećera dovode u rizik zdravlje srca, jetre ali i uzrokuju pretilost. 

4. Njegujte pozitivne misli

Sigurno ste već čuli kako upravo misli kontroliraju naš život, a dr. Elisha Love, medicinska sestra kaže kako će uvijek, kada se netko žali kako je stalno bolestan, ona reći da nikada nije bolesna niti da će biti. To se, kaže ona, zove snaga volje. Potrebno je ipak još istraživanja koja bi dokazala ovu poveznicu , ali jedno provedeno 2018. godine ukazuje kako će dobro stanje psihe utjecati na imunološki odgovor organizma. 

5. Probajte cink 

Radi se o esencijalnom mineralu koji je važan za imunološki sustav, navode stručnjaci Mayo klinike. Najbolje ga je unositi kroz prehranu, ali i suplementi mogu biti od velike pomoći, pa mogu olakšati simptome prehlade ali ju i spriječiti.

6. Naučite se nositi sa stresom

Određene razine stresa mogu biti i dobre za imunološki sustav. Pa će tako stres u prometu potaknuti tijelo da proizvodi obrambene mehanizme isti tren. S druge strane, kronični stres može biti loša vijest i tako oslabiti imunološki sustav što će voditi do povećanih infekcija i sporog oporavka od bolesti. Studije su također pokazale kako česte epizode stresa mogu pojačati autoimune bolesti poput artritisa, a tu su i alergijske reakcije poput ekcema i astme.

Ako već dugo niste zainteresirani za seks, možda vam nedostaje ovaj vitamin koji sve mijenja

7. Uživajte u društvu 

Društvena potpora je povezana s listom dobrobiti za zdravlje, a jedan od njih je utjecaj na imunološki sustav, tako kaže dr. Forcier. Iako je danas važno i paziti s kim se družimo radi koronavirusa koji je još uvijek vrlo aktivan, biti povezan s prijateljima i obitelji je jako važno za cjelokupno zdravlje.

8. Provedite vrijeme u prirodi 

"Izloženost sunčevim zrakama i prirodi dokazano će usporiti otkucaje srca i sniziti krvni tlak, utjecaj stresa, anksioznost i koncentraciju", navodi dr. Sherman. Studija provedena u Japanu je pokazala kako odlazak u šumu može poboljšati funkcioniranje imuniteta. 

9. Nosite masku 

Nosite masku kako biste se zaštitili od bilo kojeg virusa, a posebno od koronavirusa koji još uvijek nije nestao. Masku nosite kada ste među puno ljudi, bilo u kući ili vani.

Što liječnik jede svakog dana za bolju ravnotežu šećera u krvi, a nikada nije gladan?

10. Trening snage

Upravo je ova vrsta treninga jako važna jer nudi puno toga zdravlju, iako je bilo koja vrsta aktivnosti dobra. Važno je da mišići rade više nego inače, pa će se isto ponašati i ostatak tijela. Dva puta tjedno pokušajte odraditi trening snage. 

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!