U posljednje vrijeme muče vas čudni snovi? Evo tko je glavni krivac

8spavanje

Znanstvenici diljem svijeta primijetili su da se sve više ljudi žali zbog isprekidanog sna kao posljedice čudnih i intenzivnih snova.

Do danas smo svi zapamtili koliko je važan kvalitetan san za cjelokupno zdravlje i da nedostatak sna može značiti i negativne posljedice, a čini se kako je pandemija utjecala i na njegovu kvalitetu. Prema rezultatima studije objavljene prošle godine, od kad je počela pandemija, između 36 i 55 posto ispitanika prijavilo je da ima problema sa snovima, što uključuje intenzivne i "žive" snove.

Noćne more, koje se sve češće javljaju, opisuju se kao vrsta sna kada osjećamo ugrozu, netko nas lovi, bježimo, padamo... Je li odgovoran stres? Kako je pandemija utjecala na našu svakodnevicu, sigurno je utjecala i na povećanje razine stresa u svakodnevnom životu. Stresori koji su se javili tijekom pandemije uključuju strah od gubitka voljene osobe, izolaciju, gubitak posla, neizvjesnost oko financija, pristup lijekovima i liječničkoj skrbi, otkazivanje putovanja i stalno izvještavanje medija o situaciji s COVID-19. No u pitanju ne mora biti samo stres, već činjenica da pandemija utječe na toliko aspekata našeg života i kao takva nam je često prva u mislima, a znamo da su snovi često refleksija onoga što smo doživjeli u budnom stanju.

Postoje 4 vrste inteligencije: Evo kako saznati kakva je vaša i kako donositi bolje odluke

Negativni snovi

Općenito govoreći, snovi vezani za pandemiju povezani su s negativnim emocijama, a uključuju strah, tugu i ljutnju. Studija objavljena prošle godine, koja se bavila proučavanjem kvalitete sna u Italiji, upućuje na to da su ispitanici u snu najčešće osjećali strah, iznenađenje i tugu. U drugoj studiji pak navodi se kako je došlo do porasta negativnih emocija tijekom pandemije, a posebno kod žena što je dokazala još jedna studija, koja je analizirala snove studenata tijekom pandemije te otkrila da su, u usporedbi sa snovima prije pandemije, studentice imale više noćnih mora i agresivnih interakcija u snovima. Ista je studija potvrdila kako negativni snovi mogu imati i negativan utjecaj na svakodnevicu, a podaci pokazuju da noćna mora tijekom idućeg dana može uzrokovati osjećaj zabrinutosti.

Ako vas muče ružni snovi ili noćne more od kad traje pandemija, možete isprobati nekoliko metoda kako biste to spriječili:

  1. Stres, kao važan uzrok neugodnih snova, morate držati pod kontrolom, a stvari koje vam pritom mogu pomoći su vježbanje, zdrava hrana, hodanje, slušanje omiljene glazbe, meditacija ili bavljenje hobijem.
  2. Važno je postaviti pravila odlaska u krevet pa tako pokušajte na počinak otići svakog dana u isto vrijeme, prostorija u kojoj spavate neka bude prozračena i ne pretopla, a prije spavanja je dobro uživati i u toploj, mirisnoj kupki.
  3. Tjelesna aktivnost preduvjet je dobrog zdravlja, ali i dobrog sna pa pokušajte u što više dana u tjednu uvesti barem 30 minuta aktivnosti.
  4. Vodite brigu o tijelu tako da pazite kakvu hranu unosite, ograničite unos alkohola, prestanite pušiti i svakako ne preskačite sistematske preglede.
  5. Povežite se s drugim ljudima i potražite podršku ako vam ona treba, ako ste pod velikim utjecajem stresa, o tome govorite, a ako ne želite prijateljima, obratite se stručnjaku. To se posebno odnosi na one kojima se noćne more često javljaju, bude se tijekom noći i kod kojih se javljaju anksioznost ili depresija.

Često vas muči nesanica i budite se tijekom noći? Evo što stručnjaci uvijek rade kad ne mogu zaspati

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!