Često vas muči nesanica i budite se tijekom noći? Evo što stručnjaci uvijek rade kad ne mogu zaspati

nesanica

Savjete stručnjaka je uvijek dobro poslušati, a evo što oni rade kada ne mogu zaspati i uvijek im pomogne.

Zamisle ovo, a ne broje ovce

Ako ne možete zaspati zamislite jednu riječ, ali to mora biti riječ koja vas opušta, može biti ime vašeg psa, riječ oblak, more ili ptice, savjetuje dr, Robert Rosenberg, stručnjak za spavanje i autor brojnih knjiga. Savjetuje da ćete tako moći fokusirati misli na jednu stvar a ne na sve što vas okružuje. Savjet je da dišete kroz dijafragmu i kada ćete izdahnuti, mislite na tu riječ. On to čini oko 10 minuta prije nego zaspe, ali kaže kako je nekim njegovim pacijentima potrebno i puno manje vremena. Ova će vam vježba pomoći i da brzo ponovo zaspite ako se budite tijekom noći.

Prate pravilo „dva sata za pisanje“

Vjerojatno ste čuli kako je dobro prije spavanja zapisati na papir sve ono što vas muči li stvara anksioznost, a to možete činiti i kada ste u krevetu. No Catarine Darley, liječnik neuropatije, smatra da je to najbolje raditi dva sata prije dolaska u krevet kako bi ružne misli zaspale puni prije vas. Neke su studije do danas pokazale kako zapisivanje misli kod studenata, posebno onih koje vas opterećuju, daje bolje rezultate na ispitima. Dakle ako misli zapišete na papir, one gube na snazi i neće vas toliko opterećivati. Darley kaže kako pacijenti kažu da je ovo tehnika koja im najviše pomaže.

Iako se čine bezopasni, ovi simptomi mogu otkrivati opasne zdravstvene probleme

Ne odmaraju tijekom dana

"Jedna stvar koja uvijek iznenadi moje pacijente je kada im kažem da izbjegavaju spavanje tijekom dana, čak i ako prethodnu noć nisu ništa spavali“, navodi dr. Damon Raskin, internist koji je specijalizirao medicinu spavanja. Dnevni odmor će samo poremetiti ciklus spavanja pa će vam biti samo teže zaspati tijekom noći. Ako ste umorni tijekom dana, izbjegavajte kofein (on vas drži budnima samo tijekom noći), ali zato možete prošetati 20 minuta kako biste se malo razbudili.

Kupuju odvojene plahte

Ako dijelite krevet s partnerom, možda je i to razlog zašto se budite umorni tijekom noći, navodi direktor instituta Sleep to Live, Robert Oexman. On svojim pacijentima govori da kupe odvojene plahte i pokrivače kako ne bi smetali partneru tijekom noći, a one onda može okretati koliko želi po krevetu.

Koriste i suplemente

Rebeccah Shalev, iz  Holtorf Medical Group centra, kada ne može zaspati, uzme 3 grama glicina, amino kiseline za koju istraživanja kažu da pomaže osobama koje loše spavaju.

Jeste li znali da možete popiti previše vode? Ovi simptomi će to otkriti

„Razina hormona melatonina se s godinama smanjuje, pa nije čudno da veliki broj ljudi ima nekvalitetan i isprekidan san. Uzimanjem suplemenata melatonina, potaknut će se brže uspavljivanje i duboki san. Razina ovog hormona se smanjuje sa svjetlom i ne izaziva ovisnost, a poboljšava kvalitetu emocionalnog i socijalnog funkcioniranja tijekom dana. Uz melatonin može se povremeno uzimati i amino kiselina triptofan koja se u organizmu kemijskim reakcijama pretvara u melatonin“, pojasnila je dr. med. Nevia Delalle.

Oslanjaju se na svoj nos

Za one koji imaju problema sa spavanjem kada putuju, Oexman ima brzi savjet: Pošpricajte malo mirisa kojeg volite u sobi u kojoj boravite prije spavanja. Isto napravite i s jastukom i čvrsto ga zagrlite kada legnete. Ovako ćete se osjećati udobnije u stranom krevetu jer će vas miris podsjećati na dom.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!