Želite smanjiti rizik od prerane smrti? Uključite u rutinu tri jednostavne aktivnosti

hodanje.Shutterstock 157563164

Za zdrav i dug život neke stvari biste trebali uvesti u svakodnevicu.

Ono što je važno i kao mjera prevencije i kontole stanja je tjelesna aktivnost, a na vama je da odaberite onu u kojoj uživate i krečite se. Možete raditi bilo što, trčati, plivati, igrati tenis ili golf za bolje zdravlje. Sve te aktivnosti, čini se, smanjuju rizik od prerane smrti, kao i smrti kao posljedice kardiovaskularnih bolesti i raka, a to sve stoji u rezultatima nove studije objavljene u magazinu JAMA.

Studiju je proveo Nacionalni institut za rak gdje su se analizirali odgovori 270.000 osoba starijih od 59 godina. Njih se pratilo desetak godina, a tražila se poveznica između aktivnosti, prerane i smrtnosti.  

Prema smjernicama stručnjaka, odrasla osoba bi trebala 2-5 sati odvojiti tjedno za aktivnosti umjerenog intenziteta ili 1.2 – 2.5 sati intenzivnog treninga. 

Bilo kakva kombinacija aerobnih aktivnosti a koja se izvodi tijekom tjedna je povezana s 13 posto manjim rizikom od smrti radi bilo kojeg uzroka.

Provjerite 10 navika osoba koje nikada nisu bolesne, otkrivaju ih liječnici

Tri aktivnosti koje štite zdravlje 

Možete igrati neki sport reketom koji je odličan za kardiovaskularne probleme: Prema istraživanju rizik od smrti radi kardiovaskularnih bolesti se smanjuje za 27 posto, a rizik od rane smrti i za 16 posto. Kada je u pitanju rak, trčanje može smanjiti šanse od prerane smrti za 15 posto. Trčanje je posebice zdrava tjelesna aktivnost te su dokazani znanstveni učinci u smanjenju rizika od oboljenja od kardiovaskularnih bolesti, moždanog udara, malignih bolesti, razvoja pretilosti, dijabetesa tipa 2 i visokog krvnog tlaka,

Hodanje kao tjelovježba je najbolji način za sniziti rizik od prerane smrti, odmah nakon tenisa i trčanja, otkrila je studija. Za one koji se pitaju zašto baš hodanje, treba naglasiti činjenicu da je to iznimno važna, a ujedno i najpodcjenjenija tjelesna aktivnost. Mnogobrojne su prednosti hodanja jer ono ne zahtijeva posebne vještine i specijaliziranu opremu te je jednostavno za provedbu i dostupno svima. Udobna obuća, malo dobre volje i slobodnog vremena bit će za početak posve dovoljno i prihvatljivo za svakoga, pa tako i za osobe s prekomjernom tjelesnom masom, kojima će ovo biti idealan izbor tjelesne aktivnosti na putu mijenjanja životnih navika.

Što liječnik jede svakog dana za bolju ravnotežu šećera u krvi, a nikada nije gladan?

Sve su ove aktivnosti povezane s manjim rizikom od smrti, pokazala je studija. 
Sudionici u bilo kojoj aktivnosti su u skupini manjeg rizika od smrti a u usporedbi s onima koji nisu sudjelovali u svakoj aktivnosti, navela je autorica studije Eleanor Watts, epidemiolog na Institutu za rak te dodala kako je studija samo pronašla poveznicu, a ne potpuni razlog i efekt. 

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!