Evo kako 7000 prijeđenih koraka može smanjiti rizik od prerane smrti

hodanje zena

Stručnjaci misle da se radi o odličnom načinu zaštite zdravlja.

Prema rezultatima nove studije  koja je trajala 11 godina, osobe koje u danu pređu oko 7000 koraka imaju manje šanse da će umrijeti od bilo koje bolesti za 50 do 70 posto! 

Čini se da nije važno koliko se brzo krećete, pušite li, jeste li pretili, važno je da se krećete. Stručnjaci su analzirala oko 2000 sudionika, a više od 67 ispitanika su bile žene stare oko 45 godina. 

Ohrabrujuće vijesti

Stručnjaci navode kako studija nudi motivaciju za većini ljudi. "Ponekad su obeshrabreni visokim ciljevima, pa tako 10000 koraka može zvučati previše pa će mnogi misliti da se ne isplati niti probati", pojasnio je dr. Michael Tiso, liječnik sportske medicine u Americi te dodaje kako je važno imati dokaze koje će ljudima reći da je bolje vježbati, iako umjereno, nego ne vježbati uopće. Ističe kako je najvažnije shvatiti da fizička aktivnost uvijek donosi nešto dobro i da se ne može često vidjeti da će neka studija to opovrgnuti. Brojni znanstveni dokazi iz različitih istraživanja pokazuju da aktivne osobe imaju manji rizik od težih oblika i smrti od srčano-žilnih bolesti u usporedbi s osobama koje nisu aktivne. Također, kod aktivne populacije, srčano-žilne bolesti (a posebno koronarna bolest srca), ako i nastupe, to se događa u starijoj dobi i u lakšem obliku nego što je to slučaj kod neaktivne populacije. 

Uvijek je najbolje pratiti opće smjernice struke kada donosimo odluke vezane za naše zdravlje ili se konzultirati s liječnikom ako imate posebna pitanja, a  vezana uz vaše zdravstveno stanje, dodaje. 

Što opće smjernice kažu? 

Prije svega one upozoravaju na praćenje stanja srca, a ovako glase one Američke organizacije za srce:

  • U tjednu je potrebno uključiti oko 150 minuta umjerene tjelesne aktivnosti, poput hodanja 
  • druga je opcija 75 minuta intenzivne aktivnosti u tjednu, poput planinarenja ili trčanja 
  • idealno bi bilo kombinirati prva dva savjeta i aktivnosti rasporediti kroz cijeli tjedan 
  • aerobnim aktivnostima dodajte i vježbe snage barem 2 puta u tjednu
  • manje vremena provodite u sjedećem položaju, a samo kratka tjelesna aktivnost je bolja od cjelodnevnog sjedenja na mjestu 
  • postepeno uvodite sve više aktivnosti u život

Ja sam osobni trener i ovako izgleda moj radni dan! Tko god ovo pročita, više se ne želi sa mnom mijenjati za posao

"Povećanje otkucaja srca je važan način zaštite zdravlja srca i može se postoći raznim aktivnostima. Nemojte se obeshrabriti, ako ne možete hodati 30 minuta ili priječi 7000 koraka, započnite s 5-minutnim hodanjem. Ako vam je i to na početku problem, jednostavno započnite tako da umjesto lifta koristite stepenice ili hodajte do dućana, nemojte sjedati u automobil. Prije nego se snađete, aktivnost će postati normalan dio vaše svakodnevice", dodaje Tiso. 

Kako bi izgledao idealan scenarij? 

Studija se nije bavila proučavanjem onoga što se događa kada hodamo i više od 7000 koraka, ali Američka agencija za srce (AHA) smatra da se tako samo može poboljšati zdravlje i navode kao najbolju opciju aktivnost u trajanju od 300 minuta u tjednu, što bi značilo oko 5 do 7 sati u tjednu. 

Evo nekoliko primjera umjerene aktivnosti: 

  • brzo hodanje
  • Plivanje
  • plesanje
  • vrtlarenje
  • tenis (u parovima) 
  • bicikliranje 

Intenzivni oblici aktivnosti bi bili:

  • penjane 
  • trčanje
  • tenis 
  • brzo bicikliranje
  • preskakanje užeta 

Ako niste od onih koji će brojati korake, jednostavno pratite savjete AHA, i pazite da što manje sjedite i više se krećete. 

Ako vam nešto može pomoći, ovo će: 5 znanstveno dokazanih metoda za gubitak masnih naslaga na trbuhu

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!