Jedna aktivnost, koju žene baš i ne vole, smanjuje rizik od smrti - posvetite joj samo 30 minuta tjedno

Vježbanje tjelovježba fitness muškarac teretana znojenje mišići shutterstock 109262426

Uzmite uteg u ruke i produljite si život!

Samo pola sata vježbi za jačanje mišića, poput dizanja utega, sklekova ili čak malo ozbiljnijeg vrtlarenja, svakog tjedna može pomoći da se smanji rizik od smrti radi bilo kojeg uzroka i to za 50 posto. Tako stoji u rezultatima nove studije koja se provodila tri desetljeća. 

Svi će stručnjaci savjetovati da se ne izbjegavaju vježbe snage, posebno radi dobrobiti koje pružaju cjelokupnom zdravlju. Prethodna su istraživanja pokazala kako jačanje mišića je povezano sa smanjenim rizikom od smrti, ali do danas znanstvenici nisu znali koliko je potrebno vježbati za takav ishod. 

Kako bi otkrili, znanstvenici iz Japana su pregledavali bazu podataka sa studijama koje uključuju odrasle osobe bez velikih zdravstvenih problema a koje se promatralo najmanje 2 godine. Zadnja je analiza uključila 16 studija, a većinom su provedene u Americi, Engleskoj, Australiji i Japanu. Najduže je period promatranja u studijama trajao 25 godina. 

Ako želite ostati mršavi i zdravi, izbjegavajte ovih 6 obroka za doručak

Analiza je pokazala kako samo 30 – 60 minuta vježbi za jačanje mišića svakog tjedna je povezano s 10 do 20 posto smanjenim rizikom od smrti radi bilo kojeg uzroka, od bolesti srca do karcinoma. Rezultati analiza su objavljeni u magazinu British Journal of Sports Medicine.

Rezultati su nevezani za aerobne vježbe, ali analiza nije pokazala da vježbe za jačanja mišića u trajanju više od jednog sata tjedno imaju bolji utjecaj na prevenciju smrti.

Prema nekim smjernicama, vježbe za jačanje mišića uključuju aktivnosti poput nošenja teže torbe, pilatesa, dizanje utega, korištenje traka ili korištenje vlastitog tijela za izvođenje vježbi, poput sklekova, čučnjeva, ali i kopanja u vrtu ili čak nošenja djeteta u naručju.  

Savjet je da odrasle osobe uključe ovakve aktivnosti i jačaju glavne grupe mišića na tijelu barem dva puta u tjednu ili 150 minuta umjerene aktivnosti tjedno. Otkrilo se u analizi i kako  će jednako koristiti bilo koja opcija. 

Analiza je uključila studije u kojima je sudjelovalo i do 480000 ljudi, starih od 18 do 97 godina te se ispostavilo kako su vježbe snage povezane s 10 do 17 posto manje rizika od prerane smrti radi bolesti srca, raka i dijabetesa. 

Kako treniraju žene, a kako muškarci? One se boje utega, a oni žele mišiće - trener objasnio razlike

Istraživanja otkivaju i kako se taj postotak odnosi na vježbanje u trajanju od 30 do 60 minuta u tjednu. Analizom preostalih studija se utvrdilo kako kombinacija vježbi snage i  aerobnih vježbi može također utjecati na manje šanse od smrti, od bolesti srca, raka ali i bilo kojeg uzroka ako se kombiniraju, a čak i do 46 posto. 

Znanstvenici su priznali ograničenja ovih studija "Obzirom su podaci ograničeni, potrebno je dodatnih studija koje se fokusiraju na različitu populaciju, a kako bismo mogli biti sigurniji u te tvrdnje", zaključili su. 

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!