Zdravlje

Zdravlje

Marinka Akrap: “DM je ponosni kreator projekta Prekriži rak vrata maternice”

Prekriži rak vrata maternice
U sklopu Europskog tjedna prevencije raka vrata maternice od 24. do 30. siječnja tvrtke dm – drogerie markt, GlaxoSmithKline, udruga Nacionalni odbor za promicanje prevencije raka vrata maternice, hrvatskog člana Europske udruge za prevenciju raka vrata maternice (ECCA – European Cervical Cancer Association) te Jadran Galenski Laboratorij, pokrenuli su i ove godine vrijedan projekt “Posveti se sebi”.

Cilj projekta je uvođenje organiziranih specijalističkih ginekoloških pregleda u bolnice kao ključnog koraka u prevenciji raka vrata maternice od kojeg u Hrvatskoj godišnje oboli preko 400 žena, a zbog neredovitih pregleda više od 200 žena ne uspije na vrijeme izbjeći ili pobijediti ovu smrtonosnu bolest.

Razgovarali smo s Marinkom Akrap, voditeljicom
nabave, marketinga i odnosa s javnošću dm-a
o prevenciji raka
vrata maternice i uključenosti drogerie markt u kampanju, o ciljevima projekta, te o zasluženoj nagradi za najsveobuhvatniju kampanju u Europi. Saznali smo kako vjerni dm-ovi kupci mogu biti uključeni u ovu akciju, a pri tom kupujući
svoje omiljene proizvode…

Drugi
put Hrvatska prima nagradu za najučinkovitiju i najsveobuhvatniju kampanju u
promicanju prevencije raka vrata maternice u Europi. Što za Hrvatsku i
organizatore ove kampanje, konkretno za Vas, znači ova nagrada?

Ponosni smo jer je ovo
zaista veliko priznanje za nas kao organizatore, ali i za cijelu Hrvatsku. To
je i veliko hvala stotinama tisuća građana koji su u kampanji “Sve za nju –
Prekriži rak vrata maternice“, koja je obilježila 2008. godinu, u dm-ovim
prodavaonicama izdvajali po kunu za vrećice, kupili ulaznice za humanitarni
koncert Lane Jurčević i svim onim dragim ljudima koji su tijekom koncerta zvali
humanitarni broj jer se upravo tako stvorila donacija vrijedna 1.150.000 kuna
za osnivanje Centra za psihološku pomoć ženama oboljelim od raka
. Posebno nas
veseli činjenica da su pojedine zemlje Europe prepoznale učinkovitost ovog
koncepta te primijenile nagrađenu kampanju i u svojoj zemlji.  

Osim
GSK i Nacionalnog odbora za promicanje prevencije raka vrata maternice i dm je
znatno uključen u kampanju. Kako ste prepoznali važnost ove kampanje i od kada
je dm u nju uključen?

Dm sudjeluje zajedno s partnerima kao aktivan
kreator projekta Prekriži rak vrata maternice na što smo posebno ponosni. U Hrvatskoj
godišnje oboli preko 400 žena
, a zbog neredovitih pregleda više od 200 žena ne
uspije na vrijeme izbjeći ili pobijediti ovu smrtonosnu bolest. To je podatak
koji nam je bio presudan prije četiri godine, kada smo odlučili baviti se ovom temom
i promijeniti brojke na bolje.

Na
koji način sudjelujete u ovoj kampanji, radi li se cijelu godinu?

Ovo
je treća godina da radimo projekte vezane za prevenciju raka vrata maternice i
najveći broj aktivnosti
planirane su za građane u sklopu Europskog tjedna prevencije raka vrata maternice,
od 24. do 30. siječnja, ali mislim da je najvažniji kontunuitet koji imamo iz
godine u godinu.

Ovogodišnji
projekt se zove “Posveti se sebi”. Što je cilj projekta i koji su njegovi
uspjesi?

Cilj
projekta je uvođenje organiziranih specijalističkih ginekoloških pregleda u bolnice
kao ključnog koraka u prevenciji raka vrata maternice. Na temelju posljednjeg
izvješća iz Zavoda za javno zdravstvo bilježimo porast broja Papa obrisaka, za
čak 15 posto, a i smrtnost od bolesti raka vrata maternice je u padu. To je
najveća nagrada i motiv za daljnje djelovanje nas organizatora i ove godine u
sklopu projekta “Posveti se sebi – Prekriži rak vrata maternice”.

Mogu
li dm-ovi kupci na neki način podržati prevenciju ove zloćudne bolesti?

Biser mudrosti (Pearl of
Wisdom) simbol je prevencije raka vrata maternice. Svi građani mogu potražiti
svoj „Biser mudrosti“ u dm-u od ponedjeljka i na simboličan način podržati program
prevencije kako bi postao dostupan svakoj ženi u Hrvatskoj i Europi. Na
terminalu u dm-u za samo deset bodova na „active beauty“ kartici može se zatražiti
potvrda s kojom se na blagajni preuzima predivni broš „Biser mudrosti“.

Dm se uključuje u mnoge za društvo važne akcije koje doprinose
brizi za zdravlje građana Hrvatske, poput Inicijative za zdraviji život, Volim
osmijeh tvoj ili Ti si ti si ti – inicijativa za životno samopouzdanje. Lijepo
je što prepoznajete važnost takvih akcija, no moram Vas pitati zašto i kako to
da sudjelujete u njima?

Uvijek tražimo mogućnosti da pomognemo u
onim područjima koja nisu dovoljno poticana ili koje iz
brojnih razloga drugi ne pomažu. Nije jednostavno izabrati
kome pomoći, ali je na koncu najvažnije da motivirajući djelatnike i poslovne
partnere, te senzibilizirajući javnost – činimo dobro.

I za kraj,
prošlogodišnju nagradu je preuzela Jadranka Kosor, sadašnja premijerka. Možete
li  nam još jednom reći tko će ove godine
imati čast u Bruxellesu preuzeti ovu nagradu?

U sklopu
Europskog tjedna prevencije raka vrata maternice u Bruxelles-u se 26. i 27. siječnja održava godišnji
sastanak na vrhu u Europskom Parlamentu
na kojem sudjeluju ugledni stručnjaci,
predstavnici globalnih i europskih organizacija, te političara iz niz Europskih
zemalja. Gospođa Đurđa Adlešič, potpredsjednica Vlade RH također sudjeluje na
tom važnom sastanku, te će u ime organizatora kampanje i hrvatskih građana
službeno preuzeti nagradu “Pearl of Wisdom Cervical Cancer Award”.

STOP raku vrata maternice

Ususret Europskom tjednu borbe protiv raka vrata maternice

 kkk

Ivana Grbavac

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo