Vježbati ili ne za vrijeme menstruacije?

Vježbanje grupno vježbanje park shutterstock 85885042

Trenirati pod menstruacijom ili ne?! Ja sam jedna od onih "sretnica" koja ima ogromne grčeve i prva tri dana osjećam se kao da je netko ili nešto doslovno isisalo svu energiju iz mene, a sa zavisti gledam sve one žene koje se bezbrižno hvale kako nemaju nikakvih tegoba.

Meni je osobno velika muka trenirati tih dana u mjesecu i najradije bih se pokrila dekom preko glave i prespavala ih. Naravno da sam to i pokušala, no to mi nije nimalo ublažilo agoniju. "I što sad?!", mislim si bespomoćna i živčana. "A ništa, nema ti druge nego zasukati rukave, ispuzati ispod dekice i baciti se na trening". I gle čuda - pomoglo mi je! Moje tegobe drastično su se smanjile.

Dakle, kad imate menstruaciju bolje je biti fizički aktivan nego samo bespomoćno ležati, privijati se od bolova ili kljukati raznim tabletama i nadati se čudotvornom ozdravljenju.

Grčevi, proljevasta stolica i druge probavne smetnje, nedostatak energije, glavobolja, preobilna krvarenja... sve su to "ljepote" koje većina nas žena prolazi ama baš svaki mjesec. E da, ne smijem zaboraviti ni onaj grozni PMS. Tak ispada da mi žene uopće nismo "svoje" oko pola mjeseca, točnije rečeno - šest mjeseci godišnje, no o tome neki drugi put...

Zašto vježbati? 

Veliki problem jest kako se natjerati na trening kad vam cijelo tijelo vrišti "Lezi i spavaj!", a neugodni grčevi prate svaki vaš pokret tijela. Trik je u tome da uopće ne razmišljate kako će vam vježbanje biti naporno i slično, već se samo ustanite s kauča i počnite s laganim gibanjem, hodanjem ili trčkaranjem, što god da vas veseli. Fokusirajte se na cilj vašeg treninga, a to je menga bez tegoba. Naime, vaše tijelo tijekom vježbanja luči serotonin i endorfin koji su popularno nazvani "hormoni sreće". Serotonin će vam itekako poboljšati raspoloženje, a endorfin ima učinak sličan tableti koja sadrži sredstvo za smirenje i ublažavanje bolova.

Što vježbati?

Menstruacija nije bolest, no ona ipak ima slično djelovanje na organizam pa ste podložniji ozljedama, brže se umarate, imate manje snage nego inače i slične stvari. Sve žene koje su pokušale trenirati pod povišenom tjelesnom temperaturom znaju o čemu trenutno govorim... Imajte u vidu da uvijek morate slušati vaše tijelo - ako vam poručuje da trebate odmarati, onda to i napravite. Također, ako vas muče neizdrživi bolovi, velika iscrpljenost ili/i obilno krvarenje, odmorite se od treninga barem jedan dan ili se zadržite na laganom trčkaranju i brzom hodanju. Umjerena fizička aktivnost na svježem zraku djelovat će jako blagotvorno i revitalizirajuće na cijeli vaš organizam. 

Za vrijeme menstruacije ne trebate raditi ništa što će dodatno iscrpiti vaš ionako iscrpljeni organizam, pijte dovoljno tekućine i umjesto čokoladom, slatkišima i grickalicama kljukajte se svježim voćem i povrćem. Nakon trčkaranja, brzog hodanja ili kombinacije toga dvoje bacite se na jogu kako biste se opustili i dopustili "hormonima sreće" da naprave svoju čaroliju. Pripazite samo da ne radite obrnute položaje u kojima se stopala nalaze iznad srca poput Svijeće (Sarvangasana), Pluga (Halasana), Stoja na glavi (Shirshasana) i sl. Prilikom izvođenja tih asana gravitacija neprirodno djeluje na maternicu, pojačava cirkulaciju što može izazvati obilno krvarenje.

Foto: Shutterstock 

 Prati nas na Viber Public Chatu!