SUP – jeste li probali veslati na dasci?

Shutterstock 458631661

Iako Hrvatska ne nudi previše lokacija na kojima možete "jahati" na valovima zato možete isprobati stand up paddling.

Svoje korijene vuče s poznate surferske oaze Waikiki na Havajima. U tradicionalnom surfanju osoba stoji na dasci i pokušava održavati ravnotežu na valovima, dok u ovom slučaju koriste vesla kako bi brže uhvatili val.

28 dana izazova daske - jeste li spremni?

Povijest sporta

Inače, slična rekreacija poznata je još u Africi gdje bi ljudi stajali u čamcima i kanuima te veslali stajajući. Ovo su koristili ratnici kako bi uvijek bili spremni za napad i obranu. Suvremeni način primjene daske u ovom sportu vuče korijene u 16. stoljeće koje su koristili surferi s Havaja. Nadalje, u prošlom stoljeću u Tel Avivu gdje su spasioci stajali na dasci kako bi imali bolji pogled u slučaju utapljanja i nezgoda plivača. Kao sport počinje se sve više razvijati krajem 20. stoljeća, a danas je poznato natjecanje "Buffalo Big Board Contest" te postoji časopis Standup Journal posvećen upravo toj disciplini.

Evo kako napokon možete zavoljeti vježbanje

Kako funkcionira SUP

Veslo se koristi kao potporanj te za olakšano kretanje po površini vode, bilo to jezero ili more. Veslanje na mirnoj vodi je za sve uzraste, a za one malo hrabrije i bolje fizičke spreme, iskusniji kažu da nema većeg gušta od hvatanja u koštac s valovima. Danas su te daske šire, odnosno deblje kako bi bile stabilnije. Paddling možete koristiti kao vrstu treninga, to jest aerobika, ali i za meditaciju te istraživanju prirode.

SUP kao vrsta tjelovježbe

Jodelle Fitzwater, fitness trener, napisao je tekst u časopisu Standup Journal  o tome zašto je SUP najbolja tjelovježba. On ističe kako veslanje na dasci aktivira sve mišiće, a istovremeno zahtijeva i koncentraciju kako biste uspjeli doći do cilja

Uvijek možete veslati na pučinu te ondje odraditi trening s veslom tako da ga primite u obje ruke te dižete i spuštate ili pak plank na dasci za veslanje, napominje Fitzwater

Nadalje, napominje kako veslanje u prirodi te na površini mora gdje se ne nalazi ništa, samo tišina, omogućuje svakome da se opusti. Također, euforija surfanja na valovima potiče stvaranje endorfina, hormona zaslužnih za osjećaj sreće

Ovo je vrsta tjelovježbe koja ne zahtijeva napor, brzinu, intenzitet ili određeno vrijeme. Jednostavno vas svakodnevno mami da se prepustite i uživate u radu cijeloga tijela, a rezultati će s vremenom biti vidljivi, objašnjava fitness trener

Vodič za trčanje za početnike iznad 40 godina

U Hrvatskoj možete naučiti veslati na dasci u Zagrebu, Ninu, Splitu te Baćinskim jezerima. 

Isprobajte adrenalinske užitke na Jadranu

M.S.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!