Nedostaju li vašem organizmu vlakna?

zena-umor-dorucak-odmor-san

Vjerojatno ste svjesni važnosti vlaknastih namirnica u vašoj prehrani. Liječnik vam je to rekao, ili ste negdje pročitali, ili vidjeli na televiziji. No, je li vam doista potrebno više vlakana u prehrani i kako prepoznati kada je to slučaj?

Nasreću, vaše je tijelo sposobno samo signalizirati kada mu nedostaje vlakana. Donosimo nekoliko sigurnih znakova da je organizam osiromašen ovim važnim nutrijentima:

PrehranaLoša probava. Samo zato što ste navikli na određen rad crijeva, ne znači da ste doista i u potpunosti zdravi. Prehrana bogata vlaknima svakako pomaže radu crijevnog sustava  Ako često patite od konstipacije, vjerojatno ne jedete dovoljno vlaknastih namirnica. Osobe koje često imaju proljev, također bi se trebale više okrenuti ovim nutrijentima, jer vlakna apsorbiraju dio vode iz probavnog sustava.  

Visoki kolesterol. Visoki kolesterol može biti rezultat niza uzroka – no ne bi trebalo biti iznenađenje kako ovakvo stanje često signalizira nedovoljan unos vlaknastih proizvoda. Vlakna snižavaju razinu lošeg kolesterola, smanjuju upalne procese u tijelu i snižavaju krvni tlak.

Visoke razine šećera u krvi. Namirnice bogate vlaknima blagodat su za dijabetičare jer usporavaju apsorpciju šećera u tijelu, što znači kako se konzumacijom vlakana razina šećera u krvi stabilizira. Također, dodavanjem vlakana u svakodnevnu prehranu možete smanjiti rizik od obolijevanja od dijabetesa.  

Pretilost. Dodatni kilogrami također mogu signalizirati kako vašoj prehrani treba poticaj u obliku vlakana. Naravno, trebate smanjiti veličinu porcija i više se kretati, no dobar je savjet i zamjena uobičajenih namirnica onima koje sadrže više vlakana. Zašto? Za početak, trebat ćete duže žvakati hranu, pa samim time dulje jedete i brže se zasitite. Čak i ako jedete jednaku količinu namirnica, ali vlaknastih umjesto uobičajenih grickalica, gubit ćete kilograme, jer hrana bogata vlaknima sadrži manje kalorija po gramu.  

Voće i povrćeIako su vlakna dodana gotovo svakom proizvodu koji možete kupiti u trgovini, najbolji način za nadoknađivanje ovog nutrijenta je konzumiranje hrane prirodno bogate vlaknima. Za ženske osobe ispod 50 godina preporuča se 25 grama vlakana dnevno, a za one iznad 50 godina starosti, oko 21 gram.  Vlaknima obiluju voće, povrće, cjelovite žitarice, kruh i tjestenine, smeđa riža, zob i grahorice.


D.Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!