Ovladajte umijećem meditacije!

iva solarevic

Postoje mnogi načini kako možemo meditirati, a na nama je da pronađemo onaj koji je najbolji za nas. Najvažnije je krenuti u potragu, istraživati i svi odgovori će doći. Tako je i s meditacijom. Krenite!

Potražite neku radionicu, tečaj, učitelja, knjigu, CD s vođenom meditacijom i krenite u otkrivanje.

Iz iskustva bih rekla da je na početku lakše ako imate dobrog učitelja koji će vas voditi. Kada se počnete ugodno i sigurno osjećati u procesu nastavite sami - učite, prakticirajte, istražujte dalje.

U suštini, meditacija je jedno predivno stanje koje je teško opisati i stoga ćete istinski spoznati što je tek kada to stanje doživite. Da bi došli u to stanje možete koristiti razne procese i meditacije.

Ovdje ću opisati jedan od načina meditacije koji je zaista prirodan, jednostavan i prihvatljiv svakome, a jednako je moćan kao i bilo koji drugi način. Ionako se u konačnici ne radi samo o tehnici nego i onome tko primjenjuje tehniku.

Naputci koji vam mogu pomoći prilikom vaše prve meditacije su sljedeći:

  1. Pronađite mirno, prozračno i ugodno mjesto gdje nećete biti ometani od nikoga i ničega izvana. To može biti zatvorena prostorija ili neko inspirativno mjesto u prirodi.
  2. Neka odjeća bude ugodna da osjećate kako vas ništa ne steže, ne ograničava disanje ili stvara bilo kakvu neugodu.
  3. Sjednite na ravnu podlogu prekriženih nogu (polu-lotosov položaj), uspravne kralježnice, dlanova opuštenih u krilu (desni dlan u lijevom, palci se dodiruju). Pogled je ravno naprijed iako se radi zatvorenih očiju (bitno je da glava na pada na prsa i da nije zabačena nazad).

Druga verzija položaja koja se preporuča, ako vam je neugodno i naporno sjediti u polu-lotosovom položaju jest sjedenje na stolici, uspravne kralježnice. Ruke su opuštene u krilu (dlanovi mogu biti okrenuti gore ili dolje, ali desni dlan je na desnoj nozi, a lijevi na lijevoj nozi), noge nisu prekrižene već su oba stopala na podu tako da su pete ispod koljena.

  1. Kada ste se ugodno smjestili počnite svjesno disati kroz nos i tijekom cijele meditacije i dalje dišite kroz nos.
  2. Ovo je meditacija u kojoj svu vašu pažnju usmjeravate na disanje i kada se pojave bilo kakve misli, samo ih propustite i vratite pažnju na dah.
  3. Koncentracijom na disanje polako će se usporavati tok misli, jer svaki put kad misao dođe vi ćete pažnju usmjeriti na dah i nećete se baviti mislima.
  4. Ono što želimo postići u meditaciji jest opuštenost tijela, lagano mirno i ugodno disanje te stanje bez misli. Kada dođemo u to stanje osjetiti ćemo unutarnji mir, lakoću, tišinu i imati ćemo priliku samo postojati bez djelovanja. Naravno, sve je to opet sasvim individualno iskustvo, ali stanje meditacije je zasigurno iznimno ugodno i pozitivno iskustvo.
  5. Tijekom meditacije ništa drugo ne trebate činiti osim svjesno disati kroz nos i biti u miru.
  6. Optimalno trajanje meditacije je 15 minuta i preporuča se raditi svaki dan. Naravno kasnije ćete možda upoznati neke nove načine meditacije i produbiti praksu, pa će vaša meditacija dulje trajati i izgledati drugačije, ali cilj svih meditacija je u konačnici isti: stanje bez misli, unutarnja radost, povezanost sa božanskim i duboki osjećaj mira i ljubavi.

Zapamtite da je meditacija jedan od najefikasnijih načina za ostvarivanje balansa duha i tijela, ubrzanu regeneraciju, stvaranje unutarnjeg mira, zdravlja i osjećaja ispunjenosti. Naravno, to se ne događa preko noći (iako to možete doživjeti već i na prvoj meditaciji), već je potrebna praksa. S duljom praksom puno lakše i brže ulazite u meditativno stanje te ugodni osjećaji i stanja dulje ostaju prisutni u vama tijekom vaše svakodnevnice.

Ako imate dodatnih pitanja, želite naučiti meditirati u grupi ili individualno slobodno nam se obratite na  www.solar-spirit.net

 Prati nas na Viber Public Chatu!