Psihičko-fizički detoks Maje Vučić

rokovnik, 2017, Shutterstock 537285073

Nije li svake godine isto? Jedva čekamo Božić i Novu Godinu zbog mnogo stvari. Ugođaj je predivan, možemo se družiti s ljudima s kojima se inače tijekom godine ne stižemo vidjeti. Neradni su dani, provodimo kvalitetno vrijeme s obitelji i prijateljima, bez osjećaja da negdje kasnimo ili da nas neki nedovršeni posao čeka. I ono što je tema ove kolumne jest prepun blagdanski stol.

Ne znam kako vi, ali ja ta tradicionalna jela poput bakalara, purice s mlincima, odojka sa francuskom salatom jedem jednom godišnje i to za božićne i novogodišnje blagdane. Da ne govorim o božićnim kolačićima koji su samo sad i opet tek za godinu dana. Naravno, umjesto jednog tanjura balakara pojela sam tri. Kad na stol stigne purica s mlincima jedem kao da mi je sudnji dan, a tek odojak i francuska salata... Doze francuske se samo udvostručavaju. Ponašam se kao da je to neko egzotično jelo koje jedem sad i vjerojatno nikad više. A tek kolačići...

Osjećaj krivnje nakon blagdana

Vjerujem da nisam jedina koja uvijek previše pojede kad su blagdani u pitanju. Sve to ne bi bio nikakav problem da se nakon kraljevskog blagovanja kao logična posljedica ne pojavi osjećaj krivnje, jer smo nakupili koji kilogram više i tijelo nam alarmira da smo ga prenatrpali.

Evo par savjeta kako uživati u hrani i ne osjećati krivicu za nakupljene kilograme.

  1. Ako većinu godine živite i jedete zdravo, a samo u posebnim prilikama, kao što su rođendani, slavlja, blagdani, date sebi oduška i malo pretjerate, ništa bitno se neće poremetiti. Vratite se u svoj uobičajeni ritam. Pijte vodu, izbacite sokove, jedite laganiju hranu i tijelo će se vrlo brzo vratiti u formu. U ovom slučaju nema mjesta osjećaju krivnje, jer od krivnje nikakve koristi osim što će vas psihički umarati.

  2. Užitci i poneki "izleti" izvan uobičajenog ponašanja su dobrodošli, jer nam to popravlja raspoloženje. Ono što nas uništava su naše misli koje nas opterećuju i podsjećaju nas kako smo prekršili pravila i stalno nas podsjećaju na restrikcije. Čim nas mozak podsjeća na restrikcije, i to u vrijeme kad smo stalno okruženi prekrasnom hranom, to predstavlja opterećenje i to nepotrebno. Umjesto da priroda odradi stvar, kao u prvom slučaju, mi još više patimo. Govoriti sebi "NE smiješ jesti" i istovremeno imati pred sobom hranu je kao da od narkomanskog ovisnika s drogom u sobi očekuješ da neće uzeti dozu. Osim toga, skloni smo varati sami sebe i pretvarati se da uopće ne jedemo i tako svaki put kad prođemo kraj stola "ukrademo" poneki zalogaj. Sve je to bezveze. Treba se odlučiti. Ili ćemo se stvarno kontrolirati i umjereno jesti ili ćemo si dopustiti malo pretjerivanja, ali bez grižnje savjesti pa kad prođu blagdani onda usporiti i malo više pripaziti na jelo i piće.

  3. Ako spadate u one koji su cijelu godinu neumjereni u jelu i piću onda vas ni blagdanska neumjerenost ne bi trebala uzbuđivati.

  4. Ne budite general poslije bitke. Dok je slavlje trajalo bilo je dobro, a nakon toga slijedi očaj. Ni za to nema nikakve potrebe, jer je to što je bilo prošlo svršeno vrijeme. Nemamo nikakvu korist od osjećaja krivice za nešto što više ne možemo promijeniti. Možemo početi mijenjati od danas. Nikad nije kasno. Malo više kretanja, malo manje unosa kalorija i opet smo kao novi.

Osim što brinemo o višku kilograma i prejedanju još si i natovarujemo novogodišnje odluke i onda kad ih ne ispunimo opet se grizemo.

Evo i par savjeta o donošenju novogodišnjih odluka:

  1. Prva zamka je najčešće broj novogodišnjih odluka. Uglavnom pretjeramo u broju odluka koje donesemo. Ako ih je više najčešće ih ne ispunimo i onda se osjećamo kao izdajnici sebe samih i slabići. Inače nije dobro očekivati od sebe da ćemo odjednom moći promijeniti više stvari. Najbolje je prihvatiti se jedne i tu odluku provesti u djelo.

  2. Ako nisam uspjela u ostvarivanju odluke odustajem od nje u potpunosti. To je druga zamka. Nova Godina nije nikakav poseban dan i ne treba čekati sljedeću Novu Godinu kako biste ponovno probali. Probajte od danas ili od bilo kojeg drugog dana ponovno. Kad god uspijete dobro ste uspjeli. Nikad nije kasno.

  3. Opraštanje od loših navika zvuči kao da ostavljamo nešto što je dobro. Bolje ni ne krečite u promjenu ako niste visoko motivirani za nju. Stavite na vagu dobre i loše strane onoga što biste mijenjali i ako dobre strane značajno pretežu na dobrom ste putu da to i ostvarite.

Volite sebe i svoje tijelo, živite u balansu, a um neka vam bude čist od negativnih misli. To je pobjednička kombinacija za zdravo tijelo i duh.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!