Oslobodite se stresa u samo 5 sekundi uz pomoć ovih genijalnih trikova

zena, sretna,

Znamo koje su posljedice stresa – ubrzan rad srca, teško disanje i misli koje vrludaju...

Kada osoba osjeća da je pod stresom može značiti da se tada teško nosi s određenim emocijama koje se javljaju, kao što su tuga ili strah.

Stres je gotovo neizbježna posljedica odraslog života. Svakodnevni poslovni zadaci, odgajanje djece, obiteljske obveze - sve su to situacije koje će donijeti veću ili manju količinu stresa.

Dok se za kratkotrajni stres tvrdi da je zapravo dobar i poticajan za organizam, dugotrajne i jako stresne situacije negativno djeluju na tijelo i čine nas podložnijima zdravstvenim tegobama.  Zbog stresa smo podložniji depresivnim raspoloženjima, rizik od razvoja srčanih bolesti je veći, menstrualni ciklus može biti neredovit, a glavobolje sve češće. 

Na sreću postoje trikovi koji će vas vratiti u ravnotežu u samo 5 sekundi! 

1. Duboko udahnite

Upravo ste obavili neugodan razgovor na poslu ili shvatili da imate 5 minuta za obavljanje zadatka za koji vam je realno potrebno 35 minuta? Srce lupa, ne možete do daha, dlanovi se znoje... Što učiniti?  Obratite pažnju na disanje i odmah ga pokušajte usporiti tako da ćete duboko i polako udahnuti. 

Boli glava! 15 pomalo zastrašujućih pravila koje mora slijediti svaka engleska princeza

"Disanje može promijeniti kako se osjećate jer su emocije i disanje blisko povezani", smatra Emma Seppala, psiholog na sveučilištu Stanford te pojašnjava kako određena psihička stanja prati određena "vrsta" disanja, što je genijalno otkriće jer možemo pomoću disanja prepoznati kako se osjećamo i odmah promijeniti raspoloženje.

2. Na što trenutno mislite?

Kada misli vrludaju bez kontrole u određenoj stresnoj situaciji, zaustavite se i mijenjate misli! Sami birate kamo ćete usmjeriti misli, a vaše će tijelo to pratiti. 

Ako recimo upravo mislite kako nećete stići dovršiti projekt i da će vas šef otjerati iz firme, okrenite priču koja može glasiti ovako: "Baš se radujem što će moj šef konačno vidjeti kako sam dobar i vrijedan radnik" dodaje Lauren E. Miller, autorica knjige " 5 Minutes to Stress Relief" Također, ako vam se stalno u glavi vrti pitanje zašto se nešto događa, zapitajte se što možete učiniti da to zaustavite ili popravite. 

3. Mantra pomaže

Riječi vas mogu jako umiriti. "Jedna tehnika za trenutno smirivanje je fraza iz koje izvlačite snagu. Kako bi se umirili ponavljajte frazu "Miran sam", "Sve je u redu", "Biram misli koje će mi pomoći", smatra  Carol Whitaker, autorica knjige "Ridiculously Happy! The Secret to Manifesting the Life and Body of Your Dreams"

"Sve će ovo proći" je još jedna odlična mantra, a ponavljanje je ustvari tip meditacije koji vas može i učiniti otpornijima na stres, prema pisanju magazina Journal of Integrative Medicine. 

4. Recite hvala

Kad stres napadne, može izazvati osjećaje kao da se cijeli svijet ruši. Podsjetiti sebe na ono što je dobro u vašem životu može sve promijeniti.  "Studije su pokazale kako takve tehnike mogu uvelike smanjiti osjećaj stresa", navodi  Seppala te dodaje kako osobe koje misle pozitivni, često su zahvalni na svemu, njeguju pozitivne emocije žive i sretniji život, ispunjen optimizmom i vitalnošću. 

Isprobajte taktičko disanje! Zaustavlja napad panike i pomaže vojnicima u stresnim situacijama

5. Ispravite loše držanje

Pogrbljenost je često znak stresa, a da ne spominjemo koliko će utjecati na fizičko zdravlje "Osobe koje zbog velikih količina stresa pate, često svoje brige pokazuju svojim držanjem", pojašnjava Whitaker te dodaje kako takve osobe često osjete i bol u tijelu, pa će se hodati pogrbljeni kao da je sav teret svijeta na njihovim leđima. 

Uzmite par sekundi kako biste provjerili svoje držanje kada ste pod stresom. Studija pokazuje da osobe koje imaju loše držanje mogu patiti od depresija, anksioznosti, osjećaja bespomoćnosti. Dobra je vijest da će samo podignuta brada pomoći!

Foto: Shutterstock

A. A.

 

 Prati nas na Viber Public Chatu!